Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne moet weerbaarheid tegen telefonische verkoop vergroten

ConsuWijzer wil met een campagn de weerbaarheid van consumenten tegen verkooptelefoontjes vergroten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Een beleefd NEE is ook oké!', heet de campagne die vandaag van start is gegaan. De campagne richt zich op een breed publiek, maar vooral op ouderen. Omdat ouderen meestal een vast nummer hebben en meer thuis zijn, krijgen ze vaker telefonische verkopers aan de lijn. De campagne legt uit hoe consumenten een verkoopgesprek kunnen herkennen, wat hun rechten zijn en wat ze kunnen doen als ze ongewild een aanbod hebben geaccepteerd.

related partner content for mobile comes here

Op de website zijn tevens enkele hulpmiddelen geplaatst, zoals het ConsuWijzer dat de consument kan gebruiken om het gesprek met de telefonische verkoper te oefenen. Eénderde van alle meldingen bij ConsuWijzer ging vorig jaar over telefonische verkoop. Consumenten voelen zich overvallen, onder druk gezet of misleid, en sluiten dan een overeenkomst af zonder zich daarvan bewust te zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in