Campagne moet weerbaarheid tegen telefonische verkoop vergroten
'Een beleefd NEE is ook oké!', heet de campagne die vandaag van start is gegaan. De campagne richt zich op een breed publiek, maar vooral op ouderen. Omdat ouderen meestal een vast nummer hebben en meer thuis zijn, krijgen ze vaker telefonische verkopers aan de lijn. De campagne legt uit hoe consumenten een verkoopgesprek kunnen herkennen, wat hun rechten zijn en wat ze kunnen doen als ze ongewild een aanbod hebben geaccepteerd.
Op de website ConsuWijzer zijn tevens enkele hulpmiddelen geplaatst, zoals het ConsuWijzer Nee-bedankt-script dat de consument kan gebruiken om het gesprek met de telefonische verkoper te oefenen. Eénderde van alle meldingen bij ConsuWijzer ging vorig jaar over telefonische verkoop. Consumenten voelen zich overvallen, onder druk gezet of misleid, en sluiten dan een overeenkomst af zonder zich daarvan bewust te zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid