Overslaan en naar de inhoud gaan

Wijngaarde weg bij Maxus

Rosita Wijngaarde, managing director van Maxus, heeft aangegeven dat ze na elf jaar media iets anders wil.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maxus is op zoek naar een nieuwe managing director. Er is nog geen datum bepaald waarop Maxus en Wijngaarde uit elkaar gaan. Dat kan zijn op het moment dat er een nieuwe directeur is aangesteld, of op het moment dat Wijngaarde een nieuwe positie heeft gevonden. Dat zegt Ruud Wanck, directeur van GroupM Nederland.

related partner content for mobile comes here

Wanck benadrukt dat er geen sprake is van een brouille. ‘Het heeft niets te maken met underperformance of ontevredenheid van onze kant. Recent heeft Maxus juist een aantal business wins op haar naam geschreven, zoals SC Johnson (o.a.Brise, Pledge, Mr. Muscle), Kärcher en NS Regus.’ Wanck zegt wel dat Maxus in Nederland nog relatief klein is in vergelijking met de andere WPP labels Mindshare, MEC en Mediacom. Inclusief Wijngaarde werken er zes mensen bij Maxus. ‘Maar’, zegt Wanck, ‘we zijn wel aan het uitbreiden. Bovendien kan het front office bureau Maxus deze omzet draaien met vijf mensen omdat het GroupM achter zich heeft staan.’

Wijngaarde zegt in een toelichting over haar wens tot vertrek het volgende: ‘Het communicatievak staat juist nu voor een bijzonder interessante uitdaging, waarbij grote adverteerders zich realiseren dat sociale betrokkenheid steeds meer een belangrijke business differentiator wordt. De consument staat in deze tijd van het zogenaamde “post-commercialism”, dan ook vaker stil bij de vraag, welk merk zijn of haar geld het meest verdient. Earned media wordt daarmee earned business en merkwaarde wordt in sterkere mate gedreven door merkintegriteit. Deze ontwikkeling vraagt om nieuwe communicatiestrategieën, nieuwe vormen van creativiteit en content. Ik ben persoonlijk zeer gepassioneerd om mij de komende tijd te gaan inzetten voor het ontwikkelen van deze purpose-gedreven creativiteit.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in