Overslaan en naar de inhoud gaan

TBWA komt met lachende emoji om mondkapjes te normaliseren

Met de hashtag #thefaceask probeert het bureau de emoji op sociale media onder de aandacht te brengen.
TBWA
© TBWA\
TBWA
© TBWA\

Nu gezichtsmaskers verplicht zijn op veel openbare plekken, zoals in het openbaar vervoer en op sommige winkelstraten, heeft de Ierse tak van het internationale bureau TBWA een voorstel ingediend om een ​​‘Smiling Face Mask Emoji’ toe te voegen aan emoji-toetsenborden over de hele wereld. Het bureau hoopt er met de emoji voor te zorgen dat mensen een positieve associatie krijgen bij het gebruik van gezichtsbedekking. 

related partner content for mobile comes here

 

'Gezichtsmaskers helpen ons onszelf en de mensen om ons heen te beschermen. Ze staan ​​symbool voor gezondheid, welzijn en veiligheid. Met de nieuwe emoji hopen we het gebruik van gezichtsmaskers te normaliseren.' Met de hashtag #thefaceask probeert het bureau de emoji op sociale media onder de aandacht te brengen.

Volgens Amy Tumelty, social media & content specialist bij TBWA \ Dublin, kun je niet door je social feeds scrollen zonder een gesprek tegen te komen over gezichtsmaskers en hoe belangrijk ze zijn. Maar we realiseerden ons dat mensen een emoji gebruiken die hun positieve gevoelens niet ondersteunt - het leek achterhaald en niet representatief voor de huidige percepties', stelt Tumelty tegenover Adworld.

In ons land is het het dragen van een mondkapje op verschillende plekken verplicht, wat hier en daar tot verzet leidt van groepen als Viruswaarheid. In Amsterdam geldt de regel onder meer op de Wallen, Kalverstraat en Nieuwendijk. Mondkapjes zijn daar op straat en in de winkels dag en nacht verplicht. Op de markten in de Albert Cuypstraat en op Plein '40-'45 geldt de plicht tijdens markttijden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in