Overslaan en naar de inhoud gaan

Evenementen voeren Sound of Silence-campagne om niet geruisloos ten onder te gaan

Sectoralliantie wil financiële steun en pilots om zo snel als mogelijk weer in bedrijf te kunnen.
Sound of silence
Sound of silence

Van Lowlands tot Euro2020, van Paradiso tot Johan Cruijff ArenA, van Eurovisie Songfestival tot Eredivisie en Formule1. De evenementensector is over de gehele breedte een grootschalige gezamenlijke campagne gestart om aandacht te vragen voor de enorme problemen die de coronacrisis veroorzaakt.

related partner content for mobile comes here

Onder de noemer Sound of Silence strijdt de sector financiële steun na 1 oktober, waarmee de branche de winter door kan komen. Deze is volgens de alliantie essentieel om de sector overeind te houden.

Daarnaast wil de branche samen met de overheid zogeheten ‘Fieldlab Evenementen’ houden om een veilige en betrouwbare aanpak voor evenementen te ontwikkelen. De huidige 1,5-meteroplossingen zijn niet levensvatbaar voor de branche.

Aansluiting bij Belgen

De Alliantie van Evenementenbouwers heeft zich voor deze campagne aangesloten bij het Belgische initiatief dat vorige week maandag werd gelanceerd. Onder de noemer ‘Doorbreek de stilte, geef ons de kans om actie te ondernemen’ vroegen de evenementen bij onze Zuiderburen aandacht voor de precaire situatie waarin ze zitten. De situatie in beide landen is vergelijkbaar, het volgens de Alliantie van Evenementenbouwers 5 over 12 voor veel bedrijven.

‘Het coronavirus en de impact ervan zijn landgrensoverschrijdend’, zegt woordvoerder Jolanda Jansen, directeur van Rotterdam Ahoy, en woordvoerder namens de alliantie.’Je kunt het wiel opnieuw uitvinden maar samenwerking is juist wat we met de alliantie willen; de Lage Landen trekken samen op.’

Oranje kruis online te zien

De campagne wordt in eerste instantie vooral online gevoerd. Mensen uit de branche en sympathisanten wordt gevraagd een oranje kruis over de profielfoto op social media te plaatsen, met daarop de tekst sound of silence, niet toevallig afgekort tot de noodkreet SOS.

De Alliantie van Evenementenbouwers is een brede vertegenwoordiging van de totale sector van sport, cultuur en entertainment: van freelancers tot toeleveranciers, van theaters tot concertzalen, van organisatoren en theaterproducenten tot sportbonden. De gehele branche vertegenwoordigt in Nederland 100.000 banen en 7.4 miljard euro omzet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in