Overslaan en naar de inhoud gaan

Stel de juiste vragen

Bedrijven doen veel aan marktonderzoek, maar stellen niet altijd de juiste vragen. Met vier vragen kun je volstaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het idee dat tevreden klanten voor gezonde winsten zorgen, is aantrekkelijk, maar wordt niet gestaafd door sterk empirisch bewijs, stellen David Swaddling en Charles Miller van het bureau Insight MAS. En zo zijn er meer verkeerde percepties. Gevolg: bedrijven vragen consumenten het hemd van het lijf, maar stellen helaas vaak de verkeerde vragen.
Het gaat in wezen om de juiste antwoorden op een viertal vragen. Wat zijn de werkelijke behoeften van de klant? Hoe bevredigen consumenten hun huidige behoeften? Hoe beschouwen en beoordelen consumenten alternatieve oplossingen voor hun vragen en wensen? En tot slot, hoe belangrijk is dit product of dienst nou feitelijk voor de consument?
Een nuchtere, broodnodige vraag want veel fabrikanten dichten de waarde van hun aanbod voor de consument een veel te grote rol toe.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in