Overslaan en naar de inhoud gaan

Sonic branding zorgt voor merkloyaliteit

Het gebruik van sonic branding in de retailomgeving is een eenvoudige en effectieve manier om merkloyaliteit bij klanten te creëren en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Retail is niet langer eenvoudigweg een point of purchase. Het is een onderdeel van de communicatiestrategie van merken geworden, een medium op zich, met unieke mogelijkheden voor informatieverstrekking en -vergaring. En hoewel merken de voordelen van de retailomgeving beginnen te verkennen, gebruiken ze de mogelijkheid om met alle zintuigen te communiceren vaak nog te weinig.

related partner content for mobile comes here

Een belangrijk doel van merkcommunicatie is het creëren van positieve brandtriggers in hoofden van consumenten. Verschillende onderzoeken laten de directe invloed van muziek in retailomgevingen zien en concluderen dat muziek allerlei emotionele reacties kan oproepen. Muziek kan dus een belangrijke rol spelen als trigger voor positieve (merk)respons en om merkloyaliteit te ontwikkelen. Toch zijn er nog maar een paar traditionele retailmerken, waaronder Nike, die gebruik maken van sonic branding.

(bron: Journal of Consumer Behaviour)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in