Sonic branding zorgt voor merkloyaliteit


Retail is niet langer eenvoudigweg een point of purchase. Het is een onderdeel van de communicatiestrategie van merken geworden, een medium op zich, met unieke mogelijkheden voor informatieverstrekking en -vergaring. En hoewel merken de voordelen van de retailomgeving beginnen te verkennen, gebruiken ze de mogelijkheid om met alle zintuigen te communiceren vaak nog te weinig.
Een belangrijk doel van merkcommunicatie is het creëren van positieve brandtriggers in hoofden van consumenten. Verschillende onderzoeken laten de directe invloed van muziek in retailomgevingen zien en concluderen dat muziek allerlei emotionele reacties kan oproepen. Muziek kan dus een belangrijke rol spelen als trigger voor positieve (merk)respons en om merkloyaliteit te ontwikkelen. Toch zijn er nog maar een paar traditionele retailmerken, waaronder Nike, die gebruik maken van sonic branding.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS(bron: Journal of Consumer Behaviour)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid