Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma | SBS gaat data delen los van media-inkoop

Samen met GroupM heeft Sanoma | SBS onlangs een eerste datapartnership vormgegeven.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Sanoma | SBS gaat als volgende stap in de datastrategie data delen met adverteerders en mediabureaus, los van media-inkoop. Data kunnen op deze manier platformonafhankelijk ingezet worden. 

Het mediabedrijf heeft zich de afgelopen jaren gericht op het opbouwen van audiences op basis van onder andere surf- en leesgedrag en abonnee- en inloggegevens. Sanoma | SBS deelt deze kwalitatieve data, binnen de wettelijke mogelijkheden, met adverteerders en mediabureaus en speelt hiermee in op de toenemende vraag vanuit de markt om kwalitatieve data platform onafhankelijk in te zetten. GroupM is de eerste partner.

Stefan Havik, ‎Director Marketing & Advertising Sanoma | SBS: &;Het laatste jaar zien we dat de markt een beweging maakt van programmatic buying naar programmatic marketing; steeds meer campagnes worden verrijkt met data. Dit gebeurt zowel met display- als native uitingen. Wij hebben de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in infrastructuur en mensen om onze data continu te verrijken. Dit blijven wij ook zeker de komende jaren continueren. Het los toevoegen van data aan media geeft extra schaalbaarheid.&;

Remon Buter, Head of trading GroupM: &;In een mediawereld waarin adblocking nog steeds aan de orde van de dag is en viewability percentages nog op een vrij laag niveau liggen hebben wij als GroupM dit initiatief omarmd. Samen met de bureaus van GroupM heeft Sanoma onlangs haar eerste data partnership vormgegeven. Deze samenwerking stelt GroupM in staat haar online bestedingen zo relevant en efficiënt mogelijk in te zetten voor haar klanten.&;

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in