Plus Retail van Leukwerkt naar Doom & Dickson
Leukwerkt Worldwide kwam in juli 2010 als het winnende bureau uit de pitch die Plus Retail had uitgeschreven onder in totaal vier bureaus, na vijf jaar klant te zijn geweest bij Lowe/Draftfcb.
Doom & Dickson was een van de drie andere bureaus in de door CCA’s Rob Benjamens en Fred Moolhuijsen begeleide pitch.
De overige twee bureaus waren UbachsWisbrun/JWT en Lowe/Draftfcb, dat nu Draftfcb heet.
Bart Kuiper: ‘Wij hebben Plus het afgelopen jaar met een herkenbare campagne neergezet. Dat is waar wij goed in zijn: herkenbare campagnes maken. Plus heeft aangegeven van het reclamebureau ook meer actiemarketing te verlangen, omdat ze thema en actie bij één bureau willen hebben. Daarop hebben wij gezegd dat actiemarketing niet is waar wij goed in zijn maar dat wij wel, zoals we het afgelopen jaar ook gedaan hebben, goed de regie kunnen voeren over de gehele communicatie.’ Het afgelopen jaar was Draftfcb verantwoordelijk voor verschillende promotionele acties, zoals de Disco’s en de Troetels, die door Leukwerkt werden vertaald naar onder meer tv-commercials binnen de campagne ‘Plus geeft meer’. De commercial die Leukwerkt voor de Troetels maakte, was dit jaar genomineerd voor een Gouden Loeki.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid