Heineken: samen flesje ontwerpen op Facebook
Voor het bierflesje van de toekomst vraagt Heineken aan de deelnemers om een speciaal beeld te ontwerpen, dat symboliseert hoe mensen zich met elkaar zullen verbinden, de komende 140 jaar.
Consumenten kunnen meedoen door de design ‘toolkit’ te downloaden, waarna ze een briefing ontvangen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
De ontwerpen worden geupload naar een online galerie. Daar moeten de deelnemers een ander ontwerp uitkiezen om zich aan te koppelen. Want alleen als duo kun je kans maken op de hoofdprijs.
Deadline is 31 januari. Daarna worden de ontwerpen beoordeeld door een jury. Het winnende ontwerp wordt vanaf december 2012 wereldwijd verkocht.
Mark van Iterson, global head of design bij Heineken, legt uit: ‘Sinds het eerste design in 1873 heeft Heineken altijd mensen samen willen brengen bij sociale gebeurtenissen. Dus voor het design van de fles van de toekomst wilden we ook gebruik maken van deze spannende wereld van sociale verbondenheid. Design is het premium van deze tijd.’
Heineken heeft inmiddels 4,6 miljoen Facebookfans. De bierbrouwer kondigde recent aan samen te werken met Facebook om zijn wereldwijde digitale marketing een boost te geven.
De campagne is ontwikkeld door AKQA Amsterdam.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid