Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken: samen flesje ontwerpen op Facebook

Heineken laat consumenten zelf (en met elkaar) een bierflesje ontwerpen en gebruikt zijn Facebookpagina hiervoor als platform
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het bierflesje van de toekomst vraagt Heineken aan de deelnemers om een speciaal beeld te ontwerpen, dat symboliseert hoe mensen zich met elkaar zullen verbinden, de komende 140 jaar.

related partner content for mobile comes here

Consumenten kunnen meedoen door de design ‘toolkit’ , waarna ze een briefing ontvangen.

De ontwerpen worden geupload naar een online galerie. Daar moeten de deelnemers een ander ontwerp uitkiezen om zich aan te koppelen. Want alleen als duo kun je kans maken op de hoofdprijs.
Deadline is 31 januari. Daarna worden de ontwerpen beoordeeld door een jury. Het winnende ontwerp wordt vanaf december 2012 wereldwijd verkocht.

Mark van Iterson, global head of design bij Heineken, legt uit: ‘Sinds het eerste design in 1873 heeft Heineken altijd mensen samen willen brengen bij sociale gebeurtenissen. Dus voor het design van de fles van de toekomst wilden we ook gebruik maken van deze spannende wereld van sociale verbondenheid. Design is het premium van deze tijd.’

Heineken heeft inmiddels 4,6 miljoen Facebookfans. De bierbrouwer kondigde recent aan samen te werken met Facebook om zijn wereldwijde digitale marketing een boost te geven.

De campagne is ontwikkeld door AKQA Amsterdam.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in