Overslaan en naar de inhoud gaan

5 trends in directe communicatie

Hoe is de consument in 2012 nog direct te bereiken? Cendris ziet vijf trends.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1 Privacy first
Nu zelfs Mark Zuckerberg zijn privéfoto’s van het internet moest laten halen en nieuwe maatregelen ten gunste van de privacy aankondigde, lijkt 2012 het jaar te worden van ‘privacy first’. Een toenemende beperking in wat marketeers mogen doen met klantdata. De technieken om via de sociale media klanten te vinden zijn booming, maar de vraag is of de overheid ons toestaat deze te gebruiken. Wat vindt de consument? Als het gebruiksdoel en de voordelen helder zijn, wil hij zijn gegevens wel delen. In 2012 gaat het om transparantie, toestemming en beperking van de duur van vasthouden van informatie.

related partner content for mobile comes here

2 Big data
Chat, klantenfora of WhatsApp; marketeers gebruiken steeds meer kanalen om de consument te bereiken. En die consument laat, bijvoorbeeld via sociale media, steeds meer informatie achter. Al die gegevens kunnen we vasthouden en – in principe – gebruiken. Maar de totale hoeveelheid data wordt teveel. We kunnen niet alles meer vastleggen en verwerken; de data omzetten naar informatie en vervolgens gebruiken als kennis. Hoe houden we grip op de dataoverload? Hoe haal je nog de relevante klantinfo uit al die informatiekanalen, hoe breng je structuur in je data? Hoe komen we weer in control? De uitdaging voor 2012 is van veel naar relevant.

3 Channel optimalisation
Met de groeiende stroom outbound- en inboundkanalen wordt het meten van de effectiviteit ervan steeds belangrijker, maar tegelijkertijd ook steeds complexer. De druk neemt toe om een campagne accountable te maken. Het combineren en effectief gebruiken van informatie uit meerdere contactkanalen is dan een antwoord. Dat betekent bijvoorbeeld dat je de multichannelresponses goed registreert en analyseert. Registreren, analyseren én daadkrachtig anticiperen om de effectiviteit van je campagne te verhogen. De trend is om met integraal management channel optimalisation te bereiken.

4 Power to the people
Klantloyaliteit wordt steeds meer bepaald in die paar momenten van direct contact met de klant. Geef je Frontoffice-medewerkers dan ook de middelen om hier wat mee te doen, is het advies van .
Een 360°-klantbeeld is een goed streven, maar alleen interessant als medewerkers er iets mee kunnen. Alle rechten voor de Frontoffice-medewerker zodat hij in elk kanaal kan meedenken en zelf beslissingen kan nemen om de klant optimaal te helpen.

5 App-ification
Eén-op-ééncommunicatie met consumenten is wat telt, maar dan ook één op één toegepast op de ontvanger. De app gaat daarin een steeds belangrijker rol vervullen, ook in business-to-businesscommunicatie. Er komen steeds meer apps om bedrijfsprocessen te versimpelen en klantgerichter te maken. Het verlaagt operationele kosten en maakt het voor de klant leuker en gemakkelijker om in contact te komen. De app draagt bij aan een verbeterde klantinteractie. De uitdaging voor 2012: Bedenk de origineelste en meest effectiefste app.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in