Overslaan en naar de inhoud gaan

Bohlander verlaat RAB

Nu NLO luisteronderzoek is opgericht, stopt George Bohlander als directeur van RAB.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

RAB is tot 1 januari verantwoordelijk voor het luisteronderzoek en voor de promotie van radio als reclamemedium. Vanaf 1 januari 2012 wordt het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) in een aparte JIC stichting ondergebracht, waarin alle marktpartijen participeren. Dit zijn de volgende marktpartijen: adverteerders (BVA), mediabureaus (PMA) radiostations (RAB) en de publieke omroep (NPO).

related partner content for mobile comes here

Dit betekent dat de structuur van RAB ook zal wijzigen en RAB zal zich vanaf 2012 concentreren op de promotie van radio naar de communicatiewereld. George Bohlander, die vanaf de oprichting van RAB in oktober 2006 directeur is geweest, heeft besloten om zijn werkzaamheden bij RAB vanaf 1 januari 2012 te beëindigen. Bohlander: ‘Mijn opdracht is nu succesvol voltooid. Dankzij de prima samenwerking met alle radiostations, hebben we in Nederland een “state of the art” onderzoek dat nu al behoort tot de beste internationale radio-onderzoeken. De nieuwe NLO organisatie gaat nu samen met adverteerders en mediabureaus het onderzoek verder uitbouwen en inhoud geven aan de nieuwe opzet.’
Ook research director Tom van Hulst, begeleider van het tendertraject, vertrekt bij RAB. Ook zijn taak zit erop want de begeleiding van het luisteronderzoek wordt vanaf 1 januari 2012 door de Stichting NLO verricht.

Het voorzitterschap van RAB wordt per 1 januari ook gewijzigd. Jan Willem Brüggenwirth, directeur Radio 538, draagt na ruim vijf jaar de voorzittershamer over aan Arian Buurman directeur van Ster.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in