Overslaan en naar de inhoud gaan

Duurzaam vleeskeurmerk 'BeterLeven' onder vuur

BeterLeven-keurmerk voor duurzaam vlees staat onder druk. De keurmeester Dierenbescherming zou niet geloofwaardig genoeg zijn; voor zowel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omdat ‘biologisch’ voor veel consumenten vooral te duur is, heeft men de afgelopen tien jaar hard gewerkt aan een ‘tussensegment’ in vlees. Het heet en werkt op basis van sterren die de Dierenbescherming al dan niet uitdeelt. Het keurmerk zit nu alleen even in de hoek waar de klappen vallen.

related partner content for mobile comes here

Dierenbescherming is niet transparant genoeg en zou handelen op basis van . En ook niet onbelangrijk: de consument is in de ontwikkeling van het label . Eerder al toonde promotieonderzoek aan dat het BeterLeven-keurmerk . De Dierenbescherming , concluderen velen nu al.

Eén hufterproof keurmerksysteem waar alle varianten van duurzaam dieren houden in worden geperst, is een achterhaald denken van hoe duurzame ontwikkelingen te stimuleren. Wat zou moeten gebeuren is dat er juist een veelkleurig pallet ontstaat van hoe dieren te houden. Als algemene consumentenkeurmerken naar de achtergrond verdwijnen, onstaat er ruimte voor partijen om het eigen gelijk te bewijzen. Zaken die we dan nu nog onder 'duurzaamheid' scharen, worden aspecten waarop concurrenten zich van elkaar gaan differentiëren. Merken worden dan de standaard.

Merken gaan hun eigen duurzame keuzes maken en daar zelf verantwoording over afleggen. En, als ze slim zijn, vragen de supermarkten (want zeker aanvankelijk zullen zij het zijn die samen met boeren een eigen merkverhaal gaan claimen) consumenten erover mee te denken, want zo bouw je aan tussen je merk en je klanten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in