Pitchtalk, over social networking


Een verslag van de discussie staat in het zomernummer van Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.
Een korte bloemlezing:
‘Wij hebben Hyves een jaar lang niet commercieel gerund. Toen hebben we de leden gevraagd “willen jullie reclame, anders is het voor ons niet meer te doen”, en was hun antwoord “jullie zijn gek als jullie het niet doen.” Wat je ziet bij social networking, is een grote mate van identiteit. Wie ben je? En mensen proberen hun identiteit onder andere ook uit te drukken door middel van merken. Dit zijn je vrienden, je berichten, en dit zijn je merken.’
'Veel sites die veel traffic hebben, gooien alles vol met reclame. Wij niet, doen niets met pay per lead en pay per click. Je ziet bij ons slechts op 1 van de tien pagina’s een banner. Mensen worden dus minder lastig gevallen en de adverteerder heeft meer exclusiviteit. Nog iets: je hebt een heel gelaagd product, je kunt daardoor veel meer doen met integratie. Je kunt een adverteerder een eigen omgeving geven...’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS‘Ik zie aan de traditionele kant van de marketing en marketingcommunicatie echter nog dat men zich nog vermijdt in de gedachte dat merken die participeren in een netwerk maar een klein deel van de markt regardeert, en dat het een klein deel van de markt zal blijven. Maar ik denk dat dit over luttele jaren al dominant is, gewoon omdat de technologie het toelaat en omdat de user, de consument, het uiteindelijk wil; die wil nooit meer ongevraagd benaderd worden.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid