Overslaan en naar de inhoud gaan

Pitchtalk, over social networking

Ronnie Overgoor praat in het achtste deel van Pitchtalk over social networking, met Raymond Spanjar van Hyves en Bob Stumpel van Open BC…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een verslag van de discussie staat in het zomernummer van Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.
Een korte bloemlezing:
‘Wij hebben Hyves een jaar lang niet commercieel gerund. Toen hebben we de leden gevraagd “willen jullie reclame, anders is het voor ons niet meer te doen”, en was hun antwoord “jullie zijn gek als jullie het niet doen.” Wat je ziet bij social networking, is een grote mate van identiteit. Wie ben je? En mensen proberen hun identiteit onder andere ook uit te drukken door middel van merken. Dit zijn je vrienden, je berichten, en dit zijn je merken.’

related partner content for mobile comes here

'Veel sites die veel traffic hebben, gooien alles vol met reclame. Wij niet, doen niets met pay per lead en pay per click. Je ziet bij ons slechts op 1 van de tien pagina’s een banner. Mensen worden dus minder lastig gevallen en de adverteerder heeft meer exclusiviteit. Nog iets: je hebt een heel gelaagd product, je kunt daardoor veel meer doen met integratie. Je kunt een adverteerder een eigen omgeving geven...’

‘Ik zie aan de traditionele kant van de marketing en marketingcommunicatie echter nog dat men zich nog vermijdt in de gedachte dat merken die participeren in een netwerk maar een klein deel van de markt regardeert, en dat het een klein deel van de markt zal blijven. Maar ik denk dat dit over luttele jaren al dominant is, gewoon omdat de technologie het toelaat en omdat de user, de consument, het uiteindelijk wil; die wil nooit meer ongevraagd benaderd worden.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in