
Marketeers moeten een sturende rol spelen in innovatieprocessen. Want eigenlijk is innovatie niks anders dan het bieden van verfrissende producten en diensten, die in klantenbehoeften voorzien. En niemand in de organisatie kent de klant beter dan de marketeer.
De meest effectieve productontwikkelings- en commercialiseringsprocessen zijn dan ook altijd gebaseerd op (ideeën)uitwisseling tussen engineers, marketeers en klanten. Immers, solistisch opererende techneuten zijn vaak zo gefocust op technische oplossingen, dat ze de waarde voor klanten uit het oog verliezen. Voor echt klantgerichte innovatie moeten organisatiebarrières worden weggenomen, bijvoorbeeld door crossfunctionele teams die de kloof tussen technische knowhow en klantenbegrip kunnen dichten.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens
Zo kan marketing de klant centraal zetten in de hele organisatie en klanteninput en inzichten gebruiken om R&D aan te sturen - in plaats van wachten tot R&D met nieuwe producten komt, die koste wat kost verkocht moeten worden.
Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee