Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantgericht innoveren

Nieuwe innovatievormen zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in consumenten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketeers moeten een sturende rol spelen in innovatieprocessen. Want eigenlijk is innovatie niks anders dan het bieden van verfrissende producten en diensten, die in klantenbehoeften voorzien. En niemand in de organisatie kent de klant beter dan de marketeer.

related partner content for mobile comes here

De meest effectieve productontwikkelings- en commercialiseringsprocessen zijn dan ook altijd gebaseerd op (ideeën)uitwisseling tussen engineers, marketeers en klanten. Immers, solistisch opererende techneuten zijn vaak zo gefocust op technische oplossingen, dat ze de waarde voor klanten uit het oog verliezen. Voor echt klantgerichte innovatie moeten organisatiebarrières worden weggenomen, bijvoorbeeld door crossfunctionele teams die de kloof tussen technische knowhow en klantenbegrip kunnen dichten.

Zo kan marketing de klant centraal zetten in de hele organisatie en klanteninput en inzichten gebruiken om R&D aan te sturen - in plaats van wachten tot R&D met nieuwe producten komt, die koste wat kost verkocht moeten worden.
Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in