Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat b-to-b klanten willen

Verwachtingen van b-to-b klanten en verkoopprestaties van aanbieders lopen behoorlijk uiteen, zo blijkt uit onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een misgelopen order wordt door veel verkopers verklaard met door de klant genoemde punten, zoals een betere oplossing of lagere prijs van de concurrent.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat vaak ook diepere oorzaken een rol spelen, zoals gebrekkige vakkennis tijdens het acquisitiegesprek of een verkeerd ingevuld aanbod. Kennis van deze verborgen redenen is belangrijk. Want wie in het verkoopproces, en bij werving en personeelsontwikkeling, rekening houdt met verwachtingen van klanten geniet niet alleen een hoger vertrouwen bij de klant, maar behaalt ook hogere afsluitquota en is minder gevoelig voor prijsdruk.

Klanten zijn heel uitgesproken over wat aanbieders nog moeten verbeteren. Een greep uit hun verwachtingen: competente, goed voorbereide medewerkers met goede branchekennis; zich echt begrepen voelen; begrijpelijke oplossingsbeschrijvingen; een transparant, volledig kostenoverzicht; korte, heldere presentatie en managementsamenvatting; en helder vastgelegde en uitgevoerde afspraken.
Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in