Wat b-to-b klanten willen


Een misgelopen order wordt door veel verkopers verklaard met door de klant genoemde punten, zoals een betere oplossing of lagere prijs van de concurrent.
Uit het onderzoek blijkt dat vaak ook diepere oorzaken een rol spelen, zoals gebrekkige vakkennis tijdens het acquisitiegesprek of een verkeerd ingevuld aanbod. Kennis van deze verborgen redenen is belangrijk. Want wie in het verkoopproces, en bij werving en personeelsontwikkeling, rekening houdt met verwachtingen van klanten geniet niet alleen een hoger vertrouwen bij de klant, maar behaalt ook hogere afsluitquota en is minder gevoelig voor prijsdruk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Klanten zijn heel uitgesproken over wat aanbieders nog moeten verbeteren. Een greep uit hun verwachtingen: competente, goed voorbereide medewerkers met goede branchekennis; zich echt begrepen voelen; begrijpelijke oplossingsbeschrijvingen; een transparant, volledig kostenoverzicht; korte, heldere presentatie en managementsamenvatting; en helder vastgelegde en uitgevoerde afspraken.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid