Overslaan en naar de inhoud gaan

Organische groei inkomen Havas Group 1,2% in Q3

De organische inkomensgroei van Havas Group was +1,2 procent in het derde kwartaal van dit jaar. In Europa noteerde de Franse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De cijfers van Havas zijn minder dan die van concurrerende holdings: WPP (5%); Omnicom (4.1%); Publicis Groupe (3.5%); Interpublic (2.4%) en MDC Partners (9.3%). Dat kwam vooral door tegenvallende cijfers in Noord-Amerika. Daar daalde het inkomen in het derde kwartaal met 1,9 procent.

related partner content for mobile comes here

Wel zijn de resultaten in Europa hoopgevend. In thuisland Frankrijk noteerde Havas een plus van 5 procent. Groot-Brittannië zag geen groei, maar er was een ‘double-digit’ groei in Duitsland. Daarmee kwam de organische groei uit op 2,1 procent.

Asia-Pacific was goed voor een groei van 2,5 procent, met China en Australië als koplopers in die regio.

Havas-topman David Jones is optimistisch over 2014. Hij verwacht dat de markt in de Verenigde Staten dan ook weer aantrekt. Verder zei hij dat Havas zich richt op innovatie en creativiteit. Jones reageerde daarmee op de fusie tussen Publicis en Omnicom. ‘Een van onze wereldwijde klanten zei me dat innovatie en creativiteit lijnrecht tegenover schaalgrootte staan. Wij delen die visie.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in