
De cijfers van Havas zijn minder dan die van concurrerende holdings: WPP (5%); Omnicom (4.1%); Publicis Groupe (3.5%); Interpublic (2.4%) en MDC Partners (9.3%). Dat kwam vooral door tegenvallende cijfers in Noord-Amerika. Daar daalde het inkomen in het derde kwartaal met 1,9 procent.
Wel zijn de resultaten in Europa hoopgevend. In thuisland Frankrijk noteerde Havas een plus van 5 procent. Groot-Brittannië zag geen groei, maar er was een ‘double-digit’ groei in Duitsland. Daarmee kwam de organische groei uit op 2,1 procent.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAsia-Pacific was goed voor een groei van 2,5 procent, met China en Australië als koplopers in die regio.
Havas-topman David Jones is optimistisch over 2014. Hij verwacht dat de markt in de Verenigde Staten dan ook weer aantrekt. Verder zei hij dat Havas zich richt op innovatie en creativiteit. Jones reageerde daarmee op de fusie tussen Publicis en Omnicom. ‘Een van onze wereldwijde klanten zei me dat innovatie en creativiteit lijnrecht tegenover schaalgrootte staan. Wij delen die visie.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee