Overslaan en naar de inhoud gaan

'Onvoldoende informatie webwinkels'

Veel webwinkels geven consumenten onvoldoende of onjuiste informatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert de Consumentenautoriteit op basis van een inventarisatie van vijfhonderd veelgebruikte webwinkels. Voor webwinkels gelden speciale regels als het gaat om verschaffen van informatie. Bij negen op de tien is daarmee volgens de bond wel iets mis.

related partner content for mobile comes here

Ruim de helft geeft de klant geen of onjuiste informatie over de regel dat mensen zeven dagen de tijd hebben om zonder opgaaf van redenen hun aankoop via internet ongedaan te maken. Ook geven zij vaak de termijn waarbinnen iemand een aankoop kan terugsturen niet correct weer.

De Consumentenbond deed ook onderzoek naar supermarkten en gezonde voeding. Volgens het onderzoek hebben de supers vooral ongezonde producten in de aanbieding. Albert Heijn scoort als enige een voldoende, al is ook daar nog ruimte voor verbetering. DekaMarkt, Coop en de winkelformules van Dirk van den Broek en Plus scoren het slechtst (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in