Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet Wessanen (Zonnatura en Clipper) met 8,5 procent in de plus

Wessanen houdt baat bij biologische trend.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Wessanen heeft ook afgelopen kwartaal geprofiteerd van de groeiende populariteit van biologische voedingsmiddelen. Het moederbedrijf van merken als Zonnatura, Bjorg en Clipper voerde de verkopen verder op en haalde een hoger bedrijfsresultaat dan een jaar eerder.

related partner content for mobile comes here

Wessanen meldde dinsdag een omzet van 143 miljoen euro over het eerste kwartaal. Dat was 8,5 procent meer dan in de eerste drie maanden van 2015. Het bedrijfsresultaat verbeterde met 15 procent naar 14,1 miljoen euro. De nettowinst slonk met 28 procent naar 9,1 miljoen euro. Dit kwam doordat vorig jaar een eenmalige winst werd geboekt op de verkoop van een bedrijfsonderdeel.

De belangrijkste merken van Wessanen boekten een dubbelcijferige groei. Het in biologische voedingsmiddelen gespecialiseerde bedrijf is naast Nederland ook actief in onder meer Frankrijk, Duitsland en Groot-Brittanniƫ.

Wessanen verwacht dat de vraag naar ,, gezondere en meer duurzame voedingsmiddelen&;&; dit jaar aanhoudt en acht zich goed in staat van die ontwikkeling te blijven profiteren. Het bedrijf hield dan ook vast aan de verwachting dat de omzet in 2016 met 5 Ć  7 procent zal stijgen. Het bedrijfsresultaat valt daarbij naar verwachting hoger uit dan in 2015 en zal bovendien groter zijn in verhouding tot de omzet dan vorig jaar.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in