Overslaan en naar de inhoud gaan

DMA Institute lanceert Viewability in Performance (ViP)

'Binnen vijf jaar zullen alle adverteerders een ViP- of hiermee vergelijkbare systematiek gebruiken.'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Online performance campagnes worden vooral gestuurd op impressies en clicks. Hierbij wordt echter geen rekening gehouden met de exposure time, bijvoorbeeld of ingekochte online reclame minimaal 10 seconden in beeld is.

Traditionele conversiemethoden komen met beperkingen, blijkt ook uit  van DMA Institute en de Universiteit van Tilburg. Een analyse van 136.688 conversies laat zien dat lange vertoningen (10 seconden of meer) zorgen voor significant hogere conversies, traffic of leads. Ook Bannerconnect kwam recent  over het positieve effect van lange vertoningen op klikgedrag.

Met ViP worden campagnes geoptimaliseerd op kwalitatieve vertoningen. En wel door realtime onderscheid te maken in topvertoningen (van minimaal 5, 10 of 20 seconden) die wèl bijdragen aan conversies, en vertoningen die niet of nauwelijks bijdragen. Marcel Vogels (CEO DMA Institute): &;Kosten per conversie dalen en het conversie-volume gaat met 15 to 40% omhoog.&;

Per conversie wordt automatische een ‘Verlies en Winstrekening’ opgemaakt. Deze data wordt  toegevoegd aan het ViP Scorecard. Het uitgangspunt is dat deze niet langer mag zijn dan een ‘A4’. 

Veel adverteerders zijn momenteel bezig met het inrichten van een eigen DMP. Vooral voor deze adverteerders biedt ViP uitkomst, weet Vogels. &;Het zorgt ervoor dat adverteerders in consumenten-journeys zichtbaarder zijn dan concurrenten. 

Vogels zegt te verwahten dat binnen vijf jaar alle adverteerders een ViP- of een hiermee vergelijkbare systematiek zullen gebruiken. Hij vult aan op dat ViP haar weg naar de markt vooral zal vinden via de DMP&;s van adverteerders. &;Platforms als Adobe, Krux of Neustar zijn eigenlijk afhankelijk van dergelijke data om hun toegevoegde waarde te kunnen leveren.&;

 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in