Overslaan en naar de inhoud gaan

DAN DNA biedt op sociale media gebaseerde persona’s

De data-unit van Dentsu Aegis Network Netherlands werkt samen met het Deense persona-marketingbedrijf Motley.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Deze samenwerking stelt DAN DNA (Dentsu Aegis Network Netherlands) in staat om persona’s voor adverteerders te baseren op werkelijke sociale gedragsdata uit de ‘Insights Graph’ van Facebook.

related partner content for mobile comes here

Motley heeft volgens Walter Flaat, Managing Director van DAN DNA, toegang tot de ‘Insights Graph’ van Facebook op een dieperliggend niveau dan andere partijen. &;Het is daardoor mogelijk om vanuit deze gedetailleerde sociale gedragsdata persona’s te baseren. Dit was voorheen alleen mogelijk op basis van beweerde gedragsdata. De persona’s kunnen gebruikt worden voor het aanscherpen van marketingstrategie, media-inkoop en creaties.&;

In de ‘Insight Graph’ beschrijft Facebook de interesses van gebruikers op basis van gedragsdata. Doelgroepen kunnen zo geïdentificeerd en geclusterd worden in termen van demografie, levensfase, interesses en emotionele drijfveren. DAN DNA kan op basis hiervan een op data gebaseerde persona-beschrijving maken voor haar adverteerders. Deze doelgroepen zijn vervolgens ook direct in te kopen binnen de digitale media en er kan direct gerapporteerd worden over de effectiviteit van inkoop op deze persona’s. Naast directe media inkoop zijn de persona’s ook toepasbaar voor contentstrategie, campagne tactieken, merkpositionering en marktclustering.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in