Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Duitsland neemt smartclip over

Ook de Nederlandse vestiging komt onder Mediengruppe RTL Deutschland te vallen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat geldt ook voor de vestigingen in Duitsland, Scandinavië en Italië. De kantoren in Spanje en Latijns Amerika maken geen deel uit van de transactie, maar zullen onder licentie de technologie en merknaam van smartclip blijven voeren. De aankoopprijs voor Mediengruppe RTL Deutschland voor het verkrijgen van 93,75 procent van de aandelen van smartclip bedraagt 46,9 miljoen. De transactie moety nog wel ter goedkeuring worden voorgelegd aan het Duitse Federale Kartel kantoor.

Smartclip werd opgericht in 2008. Inmiddels bundelt het bedrijf wereldwijd online video advertising inventory van 700 publishers en verzorgt ze de integratie en het aanbieden van video advertising voor alle internet-connected devices. Daarnaast adviseert het ook in Connected TV en multiscreen advertising.

related partner content for mobile comes here

De overname van smartclip is voor RTL Group een aanvulling op de investeringen die het mediaconcern al deed op het gebied van digital advertising sales, waaronder met name SpotX. De acquisitie moet volgens ceo Anke Schäferkordt aanzienlijk bijdragen aan &;het versterken van de positie als belangrijkste verkoophuis voor video advertising&; in Duitsland. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in