Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze 10 producten mogen in 2016 het predikaat 'Gekozen Product van het Jaar' voeren

Peijnenburg is het enige Nederlandse merk, Yves Rocher is succesvol in maar liefst drie categorieën.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De organisatie Product of The Year Benelux heeft bekend gemaakt welke producten door het publiek zijn verkozen tot &;&;. Het gaat om tien producten in even zoveel categorieën. Dit zijn ze:

related partner content for mobile comes here
  • Dreft Platinum Orange (Dishwashing Tablets)
  • Vileda Actifibre Microvezeldoek (Household Cleaning tool)
  • Peijnenburg ZERO Ontbijtkoek (Tussendoortje/ontbijtkoek)
  • Always Ultra Pads, range upgrade (Feminine care)
  • Colgate Max White Expert White (Oral care)
  • Yves Rocher Gladmakende Dagcrème Anti-rimpel & Stralende Teint Sérum Végétal (Facial Skincare)
  • Yves Rocher Milde crèmeshampoo (Hair Care)
  • Yves Rocher Glossy Lip Pen (Make-Up)
  • Pedigree Dentaflex (Pet Products)
  • Braun Series 9 (Shaving Men or Small Electrics)

 

De gekozen producten mogen het rode logo van het ‘Gekozen Product van het Jaar’ een jaar lang voeren op hun verpakking en gebruiken in al hun marketinginspanningen. De organisatie zegt: ‘Voor de consument is het een teken van vernieuwing en innovatie. Die herkent de nieuwe producten snel aan het logo. Ze vertrouwen op de mening van meer dan 5.000 collega-consumenten.’

Voorkeuren
Philippe Gelder, ceo van Product of The Year Benelux zegt dat ‘het succes van de professionele aanpak en de impact van het felrode logo wordt door een groeiend aantal marketeers op prijs gesteld’. De general manager van de organisatie, Katia van Eecke, voegt toe; ‘Ieder land heeft nog altijd zijn eigen voorkeuren wat de meedingende producten betreft. We kunnen dat goed constateren nu Gekozen Product weer terug is in Nederland.’

Be different
Bij de bekendmaking van de winnaars, dinsdagmiddag in het koetshuis van Kasteel de Haar, was professor Cor Molenaar om een keynote te verzorgen. Hij vroeg zich af of er wel een toekomst is voor fast movers zonder fysieke winkels. Zijn conclusie is dat de supermarkt blijft omdat het een belangrijke plek voor sociale cohesie is. Molenaar: ‘Voor het productaanbod geldt: “Be different” en innoveer, dat is de weg naar succes.’

Verpakking
Andrea Borelli
, client service director bij Nielsen, het onderzoeksbureau dat verantwoordelijk was voor het consumentenonderzoek in opdracht van Product of The Year, stelde vast dat 64 procent van de consumenten een nieuw product uitproberen vanwege de verpakking. Bovendien gaat 41 procent over tot een herhalingsaankoop als de verpakking ze aanspreekt. Conclusie: ‘De verpakking speelt de hoofdrol in het succes omdat die goed zichtbaar is op de winkelvloer.’

is meer informatie te vinden over inschrijven voor Het Gekozen Product 2017.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in