Overslaan en naar de inhoud gaan

Melkweg heeft een nieuwe branding met ‘do it yourself’-mentaliteit

Creatief bureau Grrr is verantwoordelijk voor de nieuwe visuele stijl.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het is de missie van de in Amsterdam om de volle breedte van popcultuur (via Melkwegs muziekzalen, exporuimte en bioscoop) te laten zien.

related partner content for mobile comes here

Maar de oude visuele stijl sloot eigenlijk niet meer aan bij de missie, dus ging men op zoek naar een nieuwe stijl die aansloot bij de missie.

De oude stijl

Jon Heemsbergen, manager marketing, communicatie & sales van de Melkweg: ‘We hebben een gigantische diversiteit aan stromingen en publieksgroepen onder ons dak. Een belangrijke eis voor de nieuwe huisstijl was, dat deze alle verschillende groepen zou aanspreken en tegelijk belangrijke waarden van de Melkweg zou uitdragen: open en toegankelijk, creatief, rauw en met een “do it yourself- mentaliteit”.&;

Bureau Grrr heeft daarom samen met graphic designer Bas Koopmans een eigen beeldtaal ontwikkeld.

Digitale beeldtaal

De huisstijl is geschikt voor het maken van animaties voor het aanbod van de Melkweg.

De beeldtaal is digitaal ingesteld. Met de basisletters ‘Melkweg’ is een lettertype ontwikkeld, de E draait om in een M en de M draait weer door tot een W. De vierkante letters kun je draaien en ze boven, op en naast elkaar zetten. Zie het filmpje:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Sinds 2013

Melkweg en Grrr werken sinds 2013 met elkaar samen. Een eerste resultaat dat jaar was een website met een digital storytelling-aanpak, de lancering van de nieuwe huisstijl is een volgende stap.

De komende jaren gaat Grrr verder met het uitbouwen van de digitale kanalen van de Melkweg, zoals narrowcasting-schermen die worden afgestemd op de programmering in de verschillende zalen, een app en de bewegwijzering in het Melkweg-gebouw.

Promotie

Voor de lancering van de nieuwe branding heeft de Melkweg inmiddels logo&;s voor subbrands op social, animaties op grote schermen en posters overal in Amsterdam geplakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in