Overslaan en naar de inhoud gaan

Nou hoor je het eens van een ander

Een van de sprekers op Marcom 2011 was Byron Sharp, een Australische marketingprofessor die onder andere betoogde dat het succes van merken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De prof heeft een prima site waarop behalve reclame voor z’n boek ook zeer leerzame content. Waaronder een oogopenend stukje over Pepsi: 'They told the world that they were going to revolutionise their marketing by moving a huge chunk of their budget to social media. The Pepsi Refresh Project accomplished everything a social media program is expected to do: Over 80 million votes were registered;3.5 million “likes” on the Pepsi Facebook page,and 60,000 Twitter followers. The only thing it failed to do was sell Pepsi.'

related partner content for mobile comes here

Inmiddels zijn ze in Amerika ingehaald door Diet Coke en de Chief Marketing Officer zoekt een nieuwe baan. Moraal van het verhaal: voor zowel mentale als fysieke aanwezigheid hebben merken massamedia nodig. Maar die staan, zoals we inmiddels weten, onder druk. Aan de andere kant van het spectrum zit Jeff Jarvis met: 'What would Google do.' (Met dank aan Lex). Maar die ziet, als je hem goed leest, niet alleen de massamedia, maar ook de massamerken, liever vandaag dan morgen verdwijnen. Ironisch genoeg zijn Google en Facebook en Twitter dat natuurlijk ook, met hun enorme mentale en fysieke aanwezigheid. Maar dat zijn alle drie online facillitators waardoor de medium en the message samenvallen.

Wat is wijsheid? Met de rug naar de toekomst en de kop in het zand, gaan we het niet redden. Maar met blinde dweperij ook niet. Tenzij je het natuurlijk net als Jeff Jarvis mooi vindt om reclame de nek om te draaien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in