‘Facebook veel gebruikt maar met weinig tevredenheid’
Facebook scoort dit jaar 66 punten op de tevredenheidsindex, 2 punten meer dan vorig jaar. Maar van de bedrijven in de categorie sociale media scoort het het slechtst. De online encyclopedie Wikipedia scoort in deze categorie het best, met 78 punten, en het gemiddelde ligt op 70 punten.
66 punten is sowieso een lage score. Van de 226 bedrijven waarvan recentelijk de klanttevredenheid is gemeten, scoorden er maar veertien 66 punten of minder. Facebook bevindt zich qua waardering van zijn klanten in het gezelschap van luchtvaartmaatschappijen, kabelmaatschappijen, nutsbedrijven en een enkele ziektekostenverzekeraar.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe lage score van Facebook is opmerkelijk, gezien de enorme populariteit die het geniet. De onderzoekers concluderen dat de voordelen van de dienst voor de 750 miljoen klanten van Facebook kennelijk opwegen tegen de slechte gebruikerservaring. Maar de matige gebruikerservaring die Facebook biedt, geeft volgens de onderzoekers wel een kans aan de concurrentie, zoals het net gepresenteerde Google+. (Automatiserings Gids).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid