Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Facebook veel gebruikt maar met weinig tevredenheid’

Al is de tevredenheid van Amerikaanse Facebook klanten iets toegenomen, toch blijft deze in gebruik populaire social network site één van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Facebook scoort dit jaar 66 punten op de tevredenheidsindex, 2 punten meer dan vorig jaar. Maar van de bedrijven in de categorie sociale media scoort het het slechtst. De online encyclopedie Wikipedia scoort in deze categorie het best, met 78 punten, en het gemiddelde ligt op 70 punten.

related partner content for mobile comes here

66 punten is sowieso een lage score. Van de 226 bedrijven waarvan recentelijk de klanttevredenheid is gemeten, scoorden er maar veertien 66 punten of minder. Facebook bevindt zich qua waardering van zijn klanten in het gezelschap van luchtvaartmaatschappijen, kabelmaatschappijen, nutsbedrijven en een enkele ziektekostenverzekeraar.

De lage score van Facebook is opmerkelijk, gezien de enorme populariteit die het geniet. De onderzoekers concluderen dat de voordelen van de dienst voor de 750 miljoen klanten van Facebook kennelijk opwegen tegen de slechte gebruikerservaring. Maar de matige gebruikerservaring die Facebook biedt, geeft volgens de onderzoekers wel een kans aan de concurrentie, zoals het net gepresenteerde Google+. (Automatiserings Gids).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in