Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedenker Zeeman-stunt teleurgesteld

De bedenker van de Zeeman-stunt, Micha Schipper, is geraakt door negatieve reacties op adformatie.nl.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het wordt gewezen op de gelijkenis met ‘D-Project’ van Ikea. In veel reacties werd vervolgens gesproken over ‘plagiaat’ en ‘copypaste’. Maar Schipper vindt niet dat hij het idee heeft gekopieerd van de Ikea-actie, zo laat hij in een reactie aan Adformatie weten. Schippers: ‘Dit is heel vervelend, ik vind het heel erg. Het doet ontzettend pijn.’

related partner content for mobile comes here

De art-director van woonde van 2004 tot 2008 in Zwitserland en kende de actie van Ikea niet. ‘Het was voor mijn tijd in Nederland. Ik heb het idee niet gestolen. Mijn goede naam wordt nu kapot gemaakt. Ik ben erg teleurgesteld.’

Media aandacht
De stunt van Schipper waarvan slechts zeven mensen van tevoren op de hoogte waren, zorgde voor een enorme publiciteit. Het werd zo’n 160 duizend keer bekeken. is een trending topic op Twitter. ‘Die reacties zijn fantastisch. We wilden laten zien dat Zeeman goedkope, modieuze kleding verkoopt en dat is gelukt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in