Bedenker Zeeman-stunt teleurgesteld


In het bericht over de Zeeman-stunt wordt gewezen op de gelijkenis met ‘D-Project’ van Ikea. In veel reacties werd vervolgens gesproken over ‘plagiaat’ en ‘copypaste’. Maar Schipper vindt niet dat hij het idee heeft gekopieerd van de Ikea-actie, zo laat hij in een reactie aan Adformatie weten. Schippers: ‘Dit is heel vervelend, ik vind het heel erg. Het doet ontzettend pijn.’
De art-director van Cozmarketing woonde van 2004 tot 2008 in Zwitserland en kende de actie van Ikea niet. ‘Het was voor mijn tijd in Nederland. Ik heb het idee niet gestolen. Mijn goede naam wordt nu kapot gemaakt. Ik ben erg teleurgesteld.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Media aandacht
De stunt van Schipper waarvan slechts zeven mensen van tevoren op de hoogte waren, zorgde voor een enorme publiciteit. Het Youtube-filmpje werd zo’n 160 duizend keer bekeken. #zeeman is een trending topic op Twitter. ‘Die reacties zijn fantastisch. We wilden laten zien dat Zeeman goedkope, modieuze kleding verkoopt en dat is gelukt.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid