Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe veilingsite voor verzekerden

Verzekeringveilen.nl is een nieuw platform waarop consumenten anoniem en vrijblijvend zijn lopende reis-, inboedel-, opstal- of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het platform legt deze vervolgens automatisch neer bij andere verzekeringsmaatschappijen. Die maatschappijen matchen of verbeteren de betreffende verzekering tegen een betere prijs. De consument wijst de aanbieding af of aanvaardt deze. Een nieuw principe, waarbij vraag en aanbod worden omgedraaid.

related partner content for mobile comes here

Volgens de oprichters Dick Boersema en Tim Bakker biedt het platform ook voordelen voor verzekeraars, namelijk direct toegang tot potentiële klanten. Het biedt ze tevens de kans om prijzen en proposities te testen. Ook krijgen verzekeraars feedback bij de afwijzing van een aanbieding door de consument.

Voor de consument is en blijft een gratis dienst. Wordt een aanbieding van een verzekeraar door de consument geaccepteerd, dan ontvangen de initiatiefnemers een vergoeding.

VerzekeringVeilen.nl is een open platform en daarmee in principe toegankelijk voor alle Nederlandse verzekeringsmaatschappijen. Op dit moment worden er actief aanbiedingen gedaan namens onder meer Aegon, Allianz, ASR, Avero Achmea, Delta Lloyd, FBTO, Generali, Nationale Nederlanden en Reaal. Het platform wordt de komende maanden ook geschikt gemaakt voor zorgverzekeringen.

Boersema en Bakker hebben FBTO actief betrokken bij het concept. Andere verzekeraars zijn niet actief benaderd. De twee hopen op een aanzuigende werking, zowel onder verzekeraars als de consument. ‘De consument kiest vaak voor gemak, door alle verzekeringen als pakket bij één aanbieder af te nemen’, zegt Boersema. ‘Het maximale voordeel haal je daar niet mee.’ Hij en Bakker vinden dat dit veel efficiënter kan. ‘Stel, je bent een vijftigplusser die al vijftien jaar schadevrij rijdt. Die wil je als verzekeraar wel in je portefeuille hebben.’

Voorlopig moet Verzekeringveilen.nl het hebben van mond-tot-mondreclame. ‘We willen groeien, maar op een verstandige manier’, zegt Bakker. ‘Een volledige campagne gaat voorlopig nog een stap te ver.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in