Overslaan en naar de inhoud gaan

Het verhaal van je organisatie, in zes stappen je (content) marketing verhaal

In de komende drie blogs, waarvan deze de eerst is, ga ik proberen om toegepaste handvatten te bieden om content marketing te integreren in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarom de eerste van de drie, op zoek naar de essentie: Wat is mijn verhaal?

related partner content for mobile comes here

Uitdaging: Welk verhaal sluit aan bij mijn doelgroep én organisatie?

Het inzicht: Joe Pulizzi heeft dit eigenlijk perfect onder woorden gebracht: 'Know what keeps your clients up at night.' Wanneer jij weet waar jouw (potentiële) klanten 's nachts wakker van liggen heb je al de helft van je verhaal.

De oplossing: Organiseer een ontbijtsessie.
Nodig een aantal van je klanten uit. Zorg voor rijk belegde broodjes, warme croissants en verse jus. Vraag vervolgens aan je aanwezige klanten: “Waar lag jij vannacht wakker van?” Uiteraard kan het ook in een andere setting, maar zorg ervoor dat je in een persoonlijke ambiance het gesprek aangaat en je ontdekt waar je (potentiële) klanten wakker van liggen.

Vat deze verhalen tot drie, maximaal vijf, uitdagingen samen. Vertaal vervolgens elke uitdaging naar een dienst of product binnen je bedrijf.

[blockquote]Hoe specifieker je een antwoordt hebt op waar jouw klant wakker van ligt, hoe duidelijker je jouw verhaal aan het formuleren bent.[/blockquote]

Mocht je je in een markt begeven waarbinnen producten veel op elkaar lijken dan is het advies een kenmerk van je organisatie extra te benadrukken in relatie tot een uitdaging. Hiermee benadruk je een specifiek kenmerk van je organisatie.

Als laatste stap zorg je ervoor dat ELK [u](geen uitzondering mogelijk!)[/u] content item wat je creëert en publiceert aansluit op één van de uitdagingen. Dit zorgt voor een consistent en pakkend verhaal van jou organisatie voor jouw klant.

Aan de wand? Op het magneet bord? Download hier de infographic:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in