Het verhaal van je organisatie, in zes stappen je (content) marketing verhaal
Daarom de eerste van de drie, op zoek naar de essentie: Wat is mijn verhaal?
Uitdaging: Welk verhaal sluit aan bij mijn doelgroep én organisatie?
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHet inzicht: Joe Pulizzi heeft dit eigenlijk perfect onder woorden gebracht: 'Know what keeps your clients up at night.' Wanneer jij weet waar jouw (potentiële) klanten 's nachts wakker van liggen heb je al de helft van je verhaal.
De oplossing: Organiseer een ontbijtsessie.
Nodig een aantal van je klanten uit. Zorg voor rijk belegde broodjes, warme croissants en verse jus. Vraag vervolgens aan je aanwezige klanten: “Waar lag jij vannacht wakker van?” Uiteraard kan het ook in een andere setting, maar zorg ervoor dat je in een persoonlijke ambiance het gesprek aangaat en je ontdekt waar je (potentiële) klanten wakker van liggen.
Vat deze verhalen tot drie, maximaal vijf, uitdagingen samen. Vertaal vervolgens elke uitdaging naar een dienst of product binnen je bedrijf.
[blockquote]Hoe specifieker je een antwoordt hebt op waar jouw klant wakker van ligt, hoe duidelijker je jouw verhaal aan het formuleren bent.[/blockquote]
Mocht je je in een markt begeven waarbinnen producten veel op elkaar lijken dan is het advies een kenmerk van je organisatie extra te benadrukken in relatie tot een uitdaging. Hiermee benadruk je een specifiek kenmerk van je organisatie.
Als laatste stap zorg je ervoor dat ELK [u](geen uitzondering mogelijk!)[/u] content item wat je creëert en publiceert aansluit op één van de uitdagingen. Dit zorgt voor een consistent en pakkend verhaal van jou organisatie voor jouw klant.
Aan de wand? Op het magneet bord? Download hier de infographic: In zes stappen het verhaal van je organisatie
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid