Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek geeft inzicht in mobiel gebruik in West Europa

In deze West-Europese studie heeft iProspect specifiek ingezoomd op de houding en het gedrag van smartphone gebruikers tijdens het mobiel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De resultaten bevestigen een aantal zaken die al bekend waren, maar geven nieuwe inzichten. Een aantal voorbeelden:

related partner content for mobile comes here

- Smartphone gebruik is redelijk stabiel gedurende dag, met een kleine piek gedurende de ochtendspits en ’s avonds.

- Afgeleide daarvan is dat 64% van de smartphone gebruikers het gevoel heeft 24/7 online te zijn.

- 52% van de tabletgebruikers verwacht in 2013 aanzienlijk meer tijd te spenderen op dit device. Voor de smartphone is dit 43%.

;" title="MobileMarketingNl03?authkey=Gv1sRgCMqa5-XopKf3zQE#5805029849936665314&;">

- De smartphone is het favoriete device om the browsen naar privé zaken op het werk. Binnenshuis is dit met name voor de tv.

- Wanneer smartphone gebruikers ook een tablet hebben, is deze favoriet om te browsen voor de tv. Tijdens vakanties heeft de tablet ook de hoogste voorkeur.

- Zoeken met een Search Engine heeft de hoogste voorkeur tijdens browsen en shoppen op mobiel. Een aankoop doen heeft de laagste voorkeur. Dit doen mensen nog altijd het liefst via een desktop.

;" title="MobileMarketingNl03?authkey=Gv1sRgCMqa5-XopKf3zQE#5805029907839827378&;">

- Generieke zoekopdrachten (zonder een merknaam) zijn het meest voorkomend op de smartphone, uitgezonderd de productcategorie “Gambling”, waar vooraf al een sterke merkvoorkeur aanwezig is.

- Mobiele klikpercentages liggen hoger dan op de desktop – 89% geeft aan tijdens de laatste 10 mobiele browse sessies, op zijn minst een keer op een natuurlijke link in een zoekmachine heeft geklikt. Voor Search advertenties is dit 64%, voor banners 41%

- Ondanks dat een aankoop doen de minst geprefereerde actie is op een smartphone – 39% geeft aan een actie (conversie) te doen naar aanleiding van een klik op een natuurlijke link binnen de zoekmachine. Voor Search advertenties is dat 22%, voor banners 23%.

- 57% van de smartphone gebruikers geeft aan een merk niet bij vrienden aan te raden, wanneer zij geen gebruiksvriendelijke mobiele website hebben.

- 61% van de smartphone gebruikers acht de kans zeer groot dat zij doorsurfen naar de website van een concurrent, wanneer zij een ongebruiksvriendelijke website aantreffen op hun smartphone.

Het rapport is in pdf te lezen.

MobileMarketing.nl 2012

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in