Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe prijzenslag dreigt bij supermarkten

De supermarktsector staat mogelijk een nieuwe prijzenslag te wachten nu kleinere supers Jumbo volgen met het verlagen van de prijzen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jumbo kondigde woensdag aan de prijzen van een groot aantal veel gekochte producten, waaronder Coca-Cola, te verlagen. Enkele kleinere ketens volgden gelijk. Volgens supermarktdeskundige Gerard Rutte kan ook Albert Heijn niet achterblijven. Hij verwacht dat het zal 'werken als een olievlek'.

related partner content for mobile comes here

Jumbo verlaagt de prijzen van ongeveer honderd A-merken. Daarmee zet het bedrijf, dat 120 winkels telt, naar eigen zeggen de aanval in op Albert Heijn en alle andere Nederlandse supermarktformules. De komende weken worden nog eens honderden producten in prijs verlaagd.

Dirk van den Broek en Nettorama lieten weten de prijzen van artikelen direct te hebben verlaagd tot op of zelfs onder het niveau bij Jumbo. 'We waren al met veel artikelen goedkoper dan Jumbo. Bij producten waarbij dat niet zo was, is dat vanmorgen gebeurd', zegt manager Johan Vial van Dirk van den Broek.

Albert Heijn en Super de Boer laten weten niet te reageren op de prijsverlagingen. 'We streven er niet naar de allergoedkoopste te zijn', aldus een woordvoerder van Albert Heijn. De marktleider mikt liever op een middenpositie in de markt en stelt prijzen wel bij te stellen aan gemiddelden. Ook Super de Boer en Schuitema (C1000) zeggen prijzen daar waar nodig bij te stellen.

Rutte denkt dat Albert Heijn op termijn toch mee zal moeten met Jumbo. 'Ze kunnen niet achterblijven. Meegaan is de enige manier zijn om Jumbo te stoppen.'

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in