Nieuwe Pitchtalk over Club TV
Mine zal op termijn de content personaliseren, althans dat is de bedoeling.
Guido Bouw: ‘Doordat het interactieve televisie is, is er een dialoog. Tussen degene die het ziet en degene die het uitzendt, het kastje waar het uitkomt. Met de afstandbediening selecteer je de content. Dat moet je dan ook kunnen aanbieden, dus de vraag wordt geregistreerd. Als je als kijker bij wijze van op het knopje PSV klikt, moet er wel PSV verschijnen. En niet Ajax. We moeten reageren op wat de afstandsbediening aangeeft. Dat betekent dat je inderdaad ook op termijn je televisie persoonlijk kan instellen.’
Clubtelevisie maken is niet nieuw voor PSV.
Peter Kentie: ‘PSV maakt al een kleine tweeënhalf, drie jaar televisie. Filmpjes die op internet te zien zijn. We hebben binnen de club een eigen mediaorganisatie die zowel voor mobiel, tijdschriften, eigen clubbladen, als internet dingen doet. Bij de supporters merkten we een behoefte aan meer beeld - een kijkje achter de schermen. Dat hebben we een tijdje op PSV.nl gedaan, succesvol. Maar op een gegeven moment werd het te succesvol.'
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuKentie noemt een voorbeeld: 'We hebben een keer een situatie gehad dat een filmpje van de voorbereiding van PSV voor de wedstrijd tegen Lyon maar liefst 70 duizend keer werd gedownload. Het filmpje was 25mb groot. De internetprovider belde: ‘We hebben net anderhalve terrabyte aan dataverkeer verstuurd.’ We hebben daarna een tijd zitten schipperen, hoe gaan we er mee om? Want zo hebben we erg veel kosten. Maar het gaf tegelijkertijd het potentieel aan. Ook vanwege het feit dat je vanuit de club televisie maakt. Je wedijvert niet met andere bestaande internetcontent en tv-makers. Het gaat om een ander soort content.’
De Pitchtalk over Club TV is vanaf aanstaande woensdag in zijn geheel te zien op Pitchtalk.tv, een verslag is te lezen in de oktoberuitgave van Tijdschrift voor Marketing, die woensdag op de mat valt.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid