Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Pitchtalk over Club TV

Mine, interactieve televisie die via adsl de huiskamers binnenkomt van KPN zal begin volgend jaar echt van start gaan. Drie van de kanalen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mine zal op termijn de content personaliseren, althans dat is de bedoeling.
Guido Bouw: ‘Doordat het interactieve televisie is, is er een dialoog. Tussen degene die het ziet en degene die het uitzendt, het kastje waar het uitkomt. Met de afstandbediening selecteer je de content. Dat moet je dan ook kunnen aanbieden, dus de vraag wordt geregistreerd. Als je als kijker bij wijze van op het knopje PSV klikt, moet er wel PSV verschijnen. En niet Ajax. We moeten reageren op wat de afstandsbediening aangeeft. Dat betekent dat je inderdaad ook op termijn je televisie persoonlijk kan instellen.’

related partner content for mobile comes here

Clubtelevisie maken is niet nieuw voor PSV.
Peter Kentie: ‘PSV maakt al een kleine tweeënhalf, drie jaar televisie. Filmpjes die op internet te zien zijn. We hebben binnen de club een eigen mediaorganisatie die zowel voor mobiel, tijdschriften, eigen clubbladen, als internet dingen doet. Bij de supporters merkten we een behoefte aan meer beeld - een kijkje achter de schermen. Dat hebben we een tijdje op PSV.nl gedaan, succesvol. Maar op een gegeven moment werd het te succesvol.'

Kentie noemt een voorbeeld: 'We hebben een keer een situatie gehad dat een filmpje van de voorbereiding van PSV voor de wedstrijd tegen Lyon maar liefst 70 duizend keer werd gedownload. Het filmpje was 25mb groot. De internetprovider belde: ‘We hebben net anderhalve terrabyte aan dataverkeer verstuurd.’ We hebben daarna een tijd zitten schipperen, hoe gaan we er mee om? Want zo hebben we erg veel kosten. Maar het gaf tegelijkertijd het potentieel aan. Ook vanwege het feit dat je vanuit de club televisie maakt. Je wedijvert niet met andere bestaande internetcontent en tv-makers. Het gaat om een ander soort content.’

De Pitchtalk over Club TV is vanaf aanstaande woensdag in zijn geheel te zien op , een verslag is te lezen in de oktoberuitgave van Tijdschrift voor Marketing, die woensdag op de mat valt.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in