Overslaan en naar de inhoud gaan

Blogs geen primaire nieuwsbron

LexisNexis, in Nederland onderdeel van Reed Elsevier, onderzocht het gebruik van traditionele media versus online en user-generated content…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De helft van deze (Amerikaanse) consumenten zapt naar een landelijke televisiezender, 42% vertrouwt de radio, een derde de locale nieuwsbronnen of een locale televisiezender, en een kwart bezoekt de websites van gedrukte media of (r)tv-zenders. Slechts 6% vertrouwt op sites met user-generated content zoals blogs, user groups en chat rooms, meldt Clickz. Als je dit naar Nederland doortrekt zou dat betekenen dat slechts 1 op de 17 internetters een burgerjournalistieke blog als vertrouwt als het gaat om belangrijk nieuws.

related partner content for mobile comes here

In de toekomst verwacht 52% nog steeds de traditionele nieuwsbronnen als primaire of meestbezochte nieuwsbron te gebruiken, en 35% verwacht vertrouwen te hebben in zowel traditionele als 'nieuwe' nieuwsbronnen.

Het web wordt wel als belangrijkste bron gezien voor entertainment nieuws; blogs, user groups en chat rooms worden hiervoor hoger aangeslagen dan radio en magazines.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in