Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nieuwe Nederlanders' gehecht aan cultuurgebonden media

Cultuurgebonden media voldoen aan een grote behoefte binnen de Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse/Arubaanse gemeenschap…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor jongeren zijn multiculturele media aansprekend, met name radio en internet.
Daarnaast lezen de allochtone bevolkingsgroepen Nederlandse dagbladen goed.

related partner content for mobile comes here

Dat zijn de belangrijkste conclusies uit een mediabereiksonderzoek dat bureau
Motivaction, in samenwerking met TransCity, heeft uitgevoerd. Het onderzoek is mede
mogelijk gemaakt door het Stimuleringsfonds voor de Pers, Agis Zorgverzekeringen, het
Nederlandse Rode Kruis en UPC Nederland.

De printtitel met het hoogste bereik is telkens een cultuurgebonden titel, waaronder Ekin
(Turks), Mzine (Marokkaans) en De Ware Tijd Weekeditie Nederland (Surinaams). Van de
reguliere Nederlandse printtitels scoort met name Veronica Magazine goed onder
Surinaamse, Antilliaanse en Arubaanse Nederlanders: 13 pct van hen leest bijna elk nummer.

Urban radiozender FunX is landelijk gezien de best beluisterde radiozender onder Nieuw-
Nederlandse jongeren, en dat terwijl FunX via de ether geen landelijk bereik heeft. Sommige
lokale radiozenders spelen ook een belangrijke rol binnen hun gemeenschap, met name
onder Surinaamse Nederlanders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in