Nickelodeon 12 maanden marktleider
Voor de twaalfde maand op rij is Nickelodeon marktleider in het tijdvak 06.00 – 18.00 uur. Het haalde in mei een marktaandeel van 32,0 pct.
Daarmee heeft de kinderzender Nickelodeon nu een jaar lang het hoogste marktaandeel. Dat marktaandeel groeide ten opzichte van vorig jaar.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn mei 2008 lag het marktaandeel in tijdvak 06.00 – 18.00 uur op 31,6%. Van alle minuten die kinderen naar Kids TV keken in mei, werd door 44,8% gekeken naar Nickelodeon. Het verschil in kijktijd met de grootste concurrent Jetix is daarmee 11,7%.
Het best bekeken programma op Nickelodeon is nog steeds Het Huis Anubis. Het scoorde in mei een gemiddelde kijkdichtheid van 4,8% en een marktaandeel van maar liefst 38,3%. Andere goedscorende programma’s in mei waren SuperNick, gepresenteerd door Patrick en Terence, en hét voetbalprogramma voor kids De Ballen. Verder scoorde het in april gelanceerde Genie In The House deze maand een kijkdichtheid van 4,6%.
Als bron voor deze cijfers noemt Nickelodeon: SKO. Tijdvak: 06-20u, tenzij anders vermeld. Alle cijfers zijn inclusief uitgesteld kijkgedrag op de dag van uitzending
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid