Overslaan en naar de inhoud gaan

Netto radio-omzet groeit bijna 3 procent in 2014

De bestedingen aan radioreclame komen uit op 233 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het Radio Advies Bureau (RAB). De netto bestedingen waren vorig jaar 233 miljoen euro, een groei van 2,8 procent ten opzichte van het jaar daarvoor (2013: 227 miljoen). De spot-omzet groeide met 5,5 miljoen naar bijna 219 miljoen. De non-spot bestedingen gingen opnieuw naar een recordomzet: ruim 14 miljoen euro en een groei van 6 procent.

Ziggo

related partner content for mobile comes here

Uit de bruto cijfers van Nielsencijfers blijkt dat Ziggo door een verdubbeling in radiobestedingen op nummer 1 komt in de top 10 van radioadverteerders (was 5 in 2013). Kruidvat stijgt zelfs van 18 naar 2, Peugeot handhaaft de nummer 3-positie, Lidl stijgt van 6 naar 4 en Volkswagen staat op de 5e plaats (was 4e 2013). De top 3 branches blijven ongewijzigd ten opzichte van 2013: retail op 1, gevolgd door transport en financiële dienstverlening. Het aantal adverteerders is met 1.782 adverteerders in 2014 nagenoeg gelijk gebleven.

Liedewij Hentenaar, directeur van het RAB: &;Adverteerders hebben vaker radio ingezet in 2014, met bovendien een groter bestedingsaandeel voor radio per adverteerder.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in