Overslaan en naar de inhoud gaan

Herstel voor SBS, groei voor BrandDeli

De twee grootste zenders RTL4 en NPO1 verloren marktaandeel in week 4 en SBS6 krabbelde weer op.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en GroupM voor de doelgroep 20-49.

RTL4 daalde 0,8 procent in aandeel, NPO1 0,3 procent en SBS6 wist 0,7 procent te stijgen. Verder doet NPO2 het opvallend goed de laatste weken en heeft RTL7 het moeilijk met een marktaandeel van 4 procent. In februari zal het aandeel van de RTL-zender wel weer groeien met het Europa League-voetbal.

related partner content for mobile comes here


Bij de zendergroepen verliezen RTL en Ster/NPO terrein en is er groei bij SBS en BrandDeli, dat van 7,9 naar 8,7 procent marktaandeel gaat. Dat is onder meer te danken aan Discovery Channel met een stijging van 0,5 procent naar 1,9.



BZV en WIDM
Geen verrassingen zijn er bij de populairste tv-programma’s. Boer Zoekt Vrouw doet het elke week weer wat beter, terwijl Wie Is De Mol? en Divorce opnieuw de nummers 2 en 3 zijn. Bij uitgesteld kijken is dat eveneens de top-3. Verder valt op dat er veel dramaseries zijn de ‘uitgesteld’-ranglijst. In totaal zeven.




Adformatie biedt wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat gebeurt op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in