Herstel voor SBS, groei voor BrandDeli


Dat blijkt uit de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en GroupM voor de doelgroep 20-49.
RTL4 daalde 0,8 procent in aandeel, NPO1 0,3 procent en SBS6 wist 0,7 procent te stijgen. Verder doet NPO2 het opvallend goed de laatste weken en heeft RTL7 het moeilijk met een marktaandeel van 4 procent. In februari zal het aandeel van de RTL-zender wel weer groeien met het Europa League-voetbal.
2.jpg
Bij de zendergroepen verliezen RTL en Ster/NPO terrein en is er groei bij SBS en BrandDeli, dat van 7,9 naar 8,7 procent marktaandeel gaat. Dat is onder meer te danken aan Discovery Channel met een stijging van 0,5 procent naar 1,9.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS1.jpg
BZV en WIDM
Geen verrassingen zijn er bij de populairste tv-programma’s. Boer Zoekt Vrouw doet het elke week weer wat beter, terwijl Wie Is De Mol? en Divorce opnieuw de nummers 2 en 3 zijn. Bij uitgesteld kijken is dat eveneens de top-3. Verder valt op dat er veel dramaseries zijn de ‘uitgesteld’-ranglijst. In totaal zeven.
3.jpg
4.jpg
Adformatie biedt wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat gebeurt op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid