Overslaan en naar de inhoud gaan

Licor 43 laat Cartils nieuwe identity ontwikkelen

Spaanse familiemerk onderstreept de rijke heritage en eigenzinnige karakter met dikke knipoog naar fans
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Spaanse drankmerk Licor 43, volgens marketing- en verkoopbedrijf Maxxium op dit moment het snelst groeiende premium likeurmerk ter wereld en de meest gedronken likeur in Nederland, slaat in 2015 een nieuwe weg in met een gewijzigde visuele identiteit. Hierbij zijn onder andere het logo en de fles in een nieuw design gestoken. De make over werd ontwikkeld door Nederlands Designbureau Cartils.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe fles moet de rijke Spaanse heritage van het familiemerk onderstrepen en brengt het premium karakter van de goudkleurige likeur, met geheim recept, beter tot uiting, zo is de bedoeling. De vernieuwde flessen zijn vanaf 1 februari 2015 verkrijgbaar in Nederland. Maxxium: ‘Om de uitstraling van het Spaanse merk uniek, actueel en premium te houden, heeft niet alleen het logo maar ook de fles een nieuw design gekregen. De vernieuwde fles is smaller en langer dan zijn voorganger waardoor hij prettiger in de hand ligt. Ook heeft de nieuwe fles een opvallende ‘swirl’ wat de zachtheid van Licor 43 accentueert. De fles heeft daarnaast een gouden etiket gekregen en het logo is duidelijker in het ontwerp verwerkt. Het moderne jasje van de fles benadrukt de luxe, maar tegelijkertijd ook het veelzijdige en eigenzinnige karakter van het merk.’
Likor 43 trekt de hele trucendoos aan authenticiteitskenmerken open: De symbolen die de rijke geschiedenis van het merk onderstrepen zijn het familiewapen, de handtekening van oprichter Diego Zamora en de tekst ´Fama Volat´, wat zoiets betekent als ‘het gerucht vliegt’, een verwijzing naar brand ambassadors die het merk volgens de zijn wereldwijde succes bezorgden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in