Overslaan en naar de inhoud gaan

Transavia vernieuwt e-commerce platform en visuele identiteit

De rebranding is het resultaat van samenwerking tussen digitaal bureau Mirabeau en ontwerpbureau Studio Dumbar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Samen met werkte Transavia aan een nieuw e-commerce platform. Tijdens dat proces werd duidelijk dat ook de positionering en de visuele identiteit van Transavia opnieuw bekeken moesten worden. Onder leiding van Transavia’s chief marketing officer Roy Scheerder, werkten Mirabeau en  samen aan het project.

In het nieuwe design is een aantal bestaande elementen behouden. Zo is de kleur van de maatschappij weliswaar aangepast, maar nog altijd groen. En het logo is nieuw ontworpen, maar nog altijd de letter &;T&; in een ronde vorm.

related partner content for mobile comes here

Het totale beeld is echter volledig vernieuwd.  Bijzonder zijn vooral de  &;iconen&; die iets vertellen over het reizen met Transavia. Deze zijn op de buik van de vliegtuigen afgebeeld en de combinatie is op elk vliegtuig anders. Naast de toegangsdeuren staat het woord ‘welkom’ in alle talen van de landen waar Transavia op vliegt. Het onderstreept het belang dat de  low-cost maatschappij hecht aan gastvrijheid. 

Transavia zal de nieuwe merkidentiteit op een geleidelijke manier implementeren. Het nieuwe e-commerce platform gaat deze zomer live. De nieuwe identiteit wordt stap voor stap zichtbaar in de komende maanden, met als eerste Transavia’s nieuwe Boeing die nu te zien is op de vliegvelden en in de lucht.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in