Nederlanders geven hun mening op 21minuten.nl


De antwoorden op de vragenlijst moet de politieke leiders en sociale partners inzicht geven in hoe Nederlanders over de toekomst van Nederland denken en voor welke maatregelen er wel of geen draagvlak bestaat bij verschillende bevolkingsgroepen. Tot en met 28 februari kan iedereen de vragenlijst invullen en daarmee zijn of haar mening geven over de toekomst van de Nederlandse economie en maatschappij. De resultaten van het onderzoek worden naar verwachting eind april bekendgemaakt.
‘Onze verwachtingen zijn overtroffen. Dat er al meer dan 100.000 mensen 21minuten.nl hebben ingevuld laat zien hoe betrokken onze samenleving is’, zegt Wiebe Draijer, Managing Partner McKinsey&Company Nederland.
21minuten.nl is een initiatief van managementadviesbureau McKinsey&Company, Planet Internet, NRC Handelsblad, Algemeen Dagblad, FHV BBDO en MSN.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
21minuten.nl moet inzicht verschaffen in hoe blijvende verbeteringen in Nederland kunnen worden teweeggebracht. Aan bod komen onderwerpen die op dit moment onder de Nederlandse bevolking leven, zoals de situatie op de arbeidsmarkt, de betaalbaarheid van pensioenen en sociale voorzieningen, de ontwikkeling van welvaart, concurrentiekracht en economische groei in Nederland en de kwaliteit van het onderwijs.
Iedere Nederlander die toegang heeft tot internet kan de vragenlijst op de website www.21minuten.nl vinden. Het invullen duurt ongeveer 21 minuten, vandaar de naam. Het onderzoek is anoniem. Wel wordt gevraagd naar demografische gegevens. Dit om de antwoorden representatief te maken en om draagvlak per bevolkingsgroep te kunnen vaststellen. Alle antwoorden worden vertrouwelijk behandeld.
Om draagvlak voor de resultaten te winnen, worden zoveel mogelijk Nederlanders via televisie- en radiospotjes en via advertenties in landelijke dagbladen en op websites aangespoord de vragenlijst in te vullen.
21minuten.nl wordt ondersteund door de STER en een comité van aanbeveling dat bestaat uit Ali B, Lans Bovenberg, Job Cohen, Loek Hermans, Yvon Jaspers, Annemarie Jorritsma, Wim Kok, Ruud Lubbers, Hans van Mierlo, Ed Nijpels, Prem Radhakishun, Yvonne van Rooy, Paul Schnabel, Jacques Schraven en Lodewijk de Waal.
McKinsey&Company heeft in Duitsland met het onderzoek Perspektive Deutschland al iets soortgelijks gedaan. Daar namen circa 500.000 burgers deel. McKinsey&Company nam het initiatief tot 21minuten.nl, omdat de consultant 40 jaar in Nederland zit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid