Overslaan en naar de inhoud gaan

Steeds vaker plek voor rich media

De ouderwetse bannerformaten worden nog steeds het meeste ondersteund op websites, maar er is steeds vaker plek voor een rich media uiting.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit volgens Advertising.com, dat er een onderzoek aan wijdde. Meer dan 85 procent of van Amerikaanse online uitgevers heeft op zijn website mogelijkheden voor het plaatsen van banners, 69,2 procent heeft ook ondersteuning voor rich media uitingen. Uitgevers maken deze extra investering omdat ze verwachten dat rich media uitingen sneller zullen leiden tot meer inkomsten. Volgens onderzoeksbureau eMarketer groeit de omzet van gewone banners de komende vier jaar namelijk met 20 procent, die van rich media uitingen zal in dezelfde periode tussen de 22 procent en 35 procent groeien.

related partner content for mobile comes here

eMarketer voorspelt dat inkomsten uit rich media ‘ads’ ook sneller zullen groeien dan andere online uitingen. ‘Het meeste marketingbudget wordt nu besteed aan zoekmachinemarketing, maar traditionele adverteerders met branding campagnes geven steeds meer uit aan rich media advertising’, aldus David Hallerman, senior analist bij eMarketer: ‘En er is meer ruimte voor groei bij deze vorm van online advertising. Nu zie je vooral flashproducties, dat zal snel veranderen in streaming video.’

Pop-ups en pop-unders zijn ook nog steeds populair volgens Advertising.com. Meer dan 60 procent van de online uitgevers plaatsen ze op hun sites. 51,3 procent biedt ook ruimte voor contextuele uitingen. Dit laatste is een populaire advertentievorm omdat adverteerders hiermee gericht kunnen adverteren zonder veel te hoeven spenderen. Advertising.com voorspelt tevens dat 20 procent verwacht dat tekstlinken in 2005 doorbreekt als een grote bron van inkomsten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in