Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse merken minder populair

Jarenlang was Amerika het land van de hoop en grote Amerikaanse merken onderdeel van de droom. Maar de Bush-regering en haar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel bekende Amerikaanse merken, zoals Euro Disney, Coca-Cola en McDonald’s kampen de laatste jaren met (financiële) problemen. En hoewel de bedrijven hun slechte performance vooral toeschrijven aan een mix van economische factoren in verschillende Europese landen, waarschuwen sommige experts dat het opkomende anti-Amerikanisme als factor niet langer genegeerd kan worden. Zo zegt 20 procent van de ondervraagden, in een onderzoek van GMI World Poll onder 8.000 consumenten wereldwijd, Amerikaanse merken te zullen vermijden als reactie op het buitenlandbeleid en heeft ruim 50 procent een steeds negatiever beeld van Amerika; een verandering van koopgedrag wordt bewust overwogen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in