Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel sponsordeals ondanks recessie

In 2004 is op jaarbasis in totaal voor meer dan 90 miljoen euro aan sponsordeals afgesloten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert het vakblad voor de sponsorbranche Sponsor Magazine in haar Sponsor Monitor 2004 op basis van de door haar gesignaleerde sponsorovereenkomsten.

related partner content for mobile comes here

In vergelijking met vorig jaar is er een aanzienlijke stijging te constateren van het bedrag dat met de overeenkomsten gemoeid is. In 2003 bedroeg het totaalbedrag 57 miljoen euro via 294 deals.

Pr-instrument
Volgens hoofdredacteur A. Maatjens van Sponsor Magazine zijn er meerdere redenen waarom sponsors ondanks de economische problemen flink meer investeerden. Zo hebben grote bedrijven vorig jaar vertrouwen gehouden in de economie. Verder wordt sponsoring door het bedrijfsleven meer en meer als een belangrijk pr-instrument beschouwd. Er is een verschuiving gaande ten opzichte van de traditionele reclameuitgaven, meldt het ANP.

De groei is vooral te danken aan een groot aantal sponsordeals op sportgebied. 81% van de sponsordeals betrof deals op sportgebied, ofwel 73 miljoen euro. Daarvan ging ongeveer 35 miljoen naar voetbal.

ABN Amro sloot in 2004 met 13 overeenkomsten de meeste sponsorcontracten. Tweede is Fortis met 8 deals en derde DSB met 7 deals. Per branche sloot de bankverzekeraars traditioneel de meeste sponsorcontracten af. Opmerkelijke nieuwkomer in de branche die de meeste deals afsluit is de vastgoedsector. De telecomsector verdween uit de top-10 van branches die de meeste nieuwe contracten afsloot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in