Veel sponsordeals ondanks recessie


Dat concludeert het vakblad voor de sponsorbranche Sponsor Magazine in haar Sponsor Monitor 2004 op basis van de door haar gesignaleerde sponsorovereenkomsten.
In vergelijking met vorig jaar is er een aanzienlijke stijging te constateren van het bedrag dat met de overeenkomsten gemoeid is. In 2003 bedroeg het totaalbedrag 57 miljoen euro via 294 deals.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Pr-instrument
Volgens hoofdredacteur A. Maatjens van Sponsor Magazine zijn er meerdere redenen waarom sponsors ondanks de economische problemen flink meer investeerden. Zo hebben grote bedrijven vorig jaar vertrouwen gehouden in de economie. Verder wordt sponsoring door het bedrijfsleven meer en meer als een belangrijk pr-instrument beschouwd. Er is een verschuiving gaande ten opzichte van de traditionele reclameuitgaven, meldt het ANP.
De groei is vooral te danken aan een groot aantal sponsordeals op sportgebied. 81% van de sponsordeals betrof deals op sportgebied, ofwel 73 miljoen euro. Daarvan ging ongeveer 35 miljoen naar voetbal.
ABN Amro sloot in 2004 met 13 overeenkomsten de meeste sponsorcontracten. Tweede is Fortis met 8 deals en derde DSB met 7 deals. Per branche sloot de bankverzekeraars traditioneel de meeste sponsorcontracten af. Opmerkelijke nieuwkomer in de branche die de meeste deals afsluit is de vastgoedsector. De telecomsector verdween uit de top-10 van branches die de meeste nieuwe contracten afsloot.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid