Telegraaf haalt nettoresultaat van 20 miljoen
Dat meldde bestuursvoorzitter Ad Swartjes tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van het mediaconcern. Verder schreef het gratis dagblad Sp!ts voor het eerst sinds de start in 1999 zwarte cijfers.Hoe hoog de winst van Sp!ts is, maakt het concern niet bekend.
Het totale advertentievolume van de Nederlandse dagbladen was in 2004 lager dan het jaar ervoor, met name bij de regionale dagbladen. Hetzelfde geldt voor de tijdschriften, terwijl de huis-aan-huisbladen ongeveer een gelijk volume in 2003 realiseerden. Ook de oplagemarkt stond ‘in de volle breedte’ onder druk. Bij de Nederlandse dagbladen is opnieuw een lichte daling gemeld, terwijl in de tijdschriftenbranche vooral de losse verkoop van de bestaande titels het moeilijk heeft.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBij dagblad De Telegraaf was zowel de advertentieomzet als de oplageomzet licht hoger dan in 2003. Bij een hoger advertentievolume is een gemiddeld lagere opbrengst per pagina gerealiseerd. De oplagedaling kon worden gecompenseerd door prijsstijgingen.
In de advertentiemarkt van de tijdschriften is nog geen sprake van herstel. Hoewel nieuw geïntroduceerde concepten relatief goed presteren op de oplagemarkt, blijft de druk op de losse verkoop van reeds bestaande titels bestaan, aldus Swartjes.
Hij verwacht dat onder meer het verlagen van de druktarieven van de magazines en de effecten van eerdere reorganisaties van positieve invloed zijn op het resultaat van 2005. Daartegenover staan kosten voor onder andere nieuwe projecten. Een voorspelling van het resultaat van 2005 durfde Swartjes gezien de onzekere economie niet te doen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid