Internetadvertising is volwassen geworden


De vraag naar adverteerruimte op zulke premiumsites is zo groot dat de prijzen de pan uitrijzen. Een jaar geleden kon je bij de grote portals adverteerruimte kopen voor 100.000 tot 180.000 dollar per 24 uur. Nu kost dat bedragen richting 300.000 dollar. Over kortingen valt niet te onderhandelen, sterker: adverteerders die erin slagen om ad space op deze portals binnen te halen, worden vaak verplicht om voor een gelijk be-drag te adverteren op andere portalpagina’s.
Internetadvertising is volwassen geworden. Dankzij de technologische ontwikkelingen is het is geen kunst meer maar een wetenschap, waarbij adverteerders harde, tot op de click en de cent nauwkeurig meetbare resultaten krijgen geleverd. In de VS groeide de totale reclame-industrie in 2004 met 7,7 procent – een prachtige score. Daarbinnen groeide het internetadverteren echter met 28,8 procent. In 2004 werd er voor 9,3 miljard dollar aan online reclame uitgegeven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: BusinessWeek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid