Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetadvertising is volwassen geworden

De drie grootste Amerikaanse portals – AOL, MSN en Yahoo! – trekken elk 70 procent van de Amerikanen die online zitten, naar hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vraag naar adverteerruimte op zulke premiumsites is zo groot dat de prijzen de pan uitrijzen. Een jaar geleden kon je bij de grote portals adverteerruimte kopen voor 100.000 tot 180.000 dollar per 24 uur. Nu kost dat bedragen richting 300.000 dollar. Over kortingen valt niet te onderhandelen, sterker: adverteerders die erin slagen om ad space op deze portals binnen te halen, worden vaak verplicht om voor een gelijk be-drag te adverteren op andere portalpagina’s.

related partner content for mobile comes here

Internetadvertising is volwassen geworden. Dankzij de technologische ontwikkelingen is het is geen kunst meer maar een wetenschap, waarbij adverteerders harde, tot op de click en de cent nauwkeurig meetbare resultaten krijgen geleverd. In de VS groeide de totale reclame-industrie in 2004 met 7,7 procent – een prachtige score. Daarbinnen groeide het internetadverteren echter met 28,8 procent. In 2004 werd er voor 9,3 miljard dollar aan online reclame uitgegeven.

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in