Overslaan en naar de inhoud gaan

Metamorfose Brabants Dagblad

Het Brabants Dagblad is vanaf komende zaterdag compleet vernieuwd. De nieuwe lay-out is geheel ontwikkeld door de eigen vormgevingsredactie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe vormgeving is een belangrijk onderdeel van de volledig vernieuwde aanpak op de eigen lezersmarkt en moet bijdragen aan de kernwaarden van het Brabants Dagblad: sympathiek, duidelijk, eigentijds/modern, serieus maar niet saai, prikkelend/uitdagend, dichtbij de lezers en toegankelijk.

related partner content for mobile comes here

De opbouw van de pagina’s is anders. Het nieuws verschijnt in het hart van de pagina met in de rechterkolom korte berichten en onderop columns, rubrieken en service voor de lezers. Voor de schrijvende redactie betekent dit een andere manier van denken over de krant. Nieuwe koppen, andere verwijzingen onder artikelen, een duidelijk verschil tussen nieuws- en achtergrondverhalen en meer variatie in beeldmateriaal.

Elke dag komt ‘de kwestie’ boven de titel van Brabants Dagblad te staan. Daarin wordt een actueel onderwerp aan de orde gesteld, waarop lezers kunnen reageren. De volgende dag wordt op pagina 3 dieper ingegaan op ‘de kwestie’ en worden reacties van lezers behandeld.

De nieuwe vormgeving luidt tevens de introductie van een nieuwe campagne op de lezersmarkt in. Architectonische vernieuwingen, gedurfde markeringen in het Brabantse land, worden hierbij als beeld ingezet. Zij zijn symbool voor ‘prikkelende veranderingen, waarbij het goede blijft’. Het thema van de campagne is ‘Tijden veranderen. Wat doet u?’. De campagne loopt tot eind december en bevat imago- en actiematige elementen. Deze zijn uitgewerkt in print voor abri’s, uitingen in de krant, en wervingsfolders. Ook regionale tv en radio worden ingezet.

Het Brabants Dagblad investeert al jaren veel energie in de vormgeving van de krant. Dit heeft geresulteerd in een groot aantal internationale prijzen, zoals van de Society for News Design in 2001 en zeven European Newspaper Awards.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in