Metamorfose Brabants Dagblad
De nieuwe vormgeving is een belangrijk onderdeel van de volledig vernieuwde aanpak op de eigen lezersmarkt en moet bijdragen aan de kernwaarden van het Brabants Dagblad: sympathiek, duidelijk, eigentijds/modern, serieus maar niet saai, prikkelend/uitdagend, dichtbij de lezers en toegankelijk.
De opbouw van de pagina’s is anders. Het nieuws verschijnt in het hart van de pagina met in de rechterkolom korte berichten en onderop columns, rubrieken en service voor de lezers. Voor de schrijvende redactie betekent dit een andere manier van denken over de krant. Nieuwe koppen, andere verwijzingen onder artikelen, een duidelijk verschil tussen nieuws- en achtergrondverhalen en meer variatie in beeldmateriaal.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaElke dag komt ‘de kwestie’ boven de titel van Brabants Dagblad te staan. Daarin wordt een actueel onderwerp aan de orde gesteld, waarop lezers kunnen reageren. De volgende dag wordt op pagina 3 dieper ingegaan op ‘de kwestie’ en worden reacties van lezers behandeld.
De nieuwe vormgeving luidt tevens de introductie van een nieuwe campagne op de lezersmarkt in. Architectonische vernieuwingen, gedurfde markeringen in het Brabantse land, worden hierbij als beeld ingezet. Zij zijn symbool voor ‘prikkelende veranderingen, waarbij het goede blijft’. Het thema van de campagne is ‘Tijden veranderen. Wat doet u?’. De campagne loopt tot eind december en bevat imago- en actiematige elementen. Deze zijn uitgewerkt in print voor abri’s, uitingen in de krant, en wervingsfolders. Ook regionale tv en radio worden ingezet.
Het Brabants Dagblad investeert al jaren veel energie in de vormgeving van de krant. Dit heeft geresulteerd in een groot aantal internationale prijzen, zoals van de Society for News Design in 2001 en zeven European Newspaper Awards.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid