Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne verkoop diervriendelijk vlees

Stichting Varkens in Nood en D66 beginnen een actie, 'Prijs het dier', om de detailhandel aan te sporen alleen diervriendelijk vlees in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de campagnemakers hebben supermarkten zich tot nu toe afzijdig gehouden van de discussie over dierenwelzijn. Het
zijn de consumenten of de boeren die telkens erop worden aangesproken dat ze geen diervriendelijk vlees kopen of niet diervriendelijk produceren.

related partner content for mobile comes here

Voorzitter Baaij
van de stichting Varkens in Nood denkt dat supermarkten machtiger zijn dan dat ze zelf denken.
Als voorbeeld gaf hij de grootste Britse supermarktketen Tesco, die alleen milieu- en
diervriendelijk geproduceerde producten in de schappen toelaat. Nederlandse ketens zouden in het convenant moeten afspreken
dat ze alleen nog maar vlees verkopen dat aan bepaalde minimumnormen voldoet.

Vlees zal hierdoor wel duurder worden (8 tot 30 procent).
Het zal echter niet meevallen de supermarkten over te halen. Baaij geeft toe dat de sector zich
terughoudend opstelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in