Campagne verkoop diervriendelijk vlees
Volgens de campagnemakers hebben supermarkten zich tot nu toe afzijdig gehouden van de discussie over dierenwelzijn. Het
zijn de consumenten of de boeren die telkens erop worden aangesproken dat ze geen diervriendelijk vlees kopen of niet diervriendelijk produceren.
Voorzitter Baaij
van de stichting Varkens in Nood denkt dat supermarkten machtiger zijn dan dat ze zelf denken.
Als voorbeeld gaf hij de grootste Britse supermarktketen Tesco, die alleen milieu- en
diervriendelijk geproduceerde producten in de schappen toelaat. Nederlandse ketens zouden in het convenant moeten afspreken
dat ze alleen nog maar vlees verkopen dat aan bepaalde minimumnormen voldoet.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Vlees zal hierdoor wel duurder worden (8 tot 30 procent).
Het zal echter niet meevallen de supermarkten over te halen. Baaij geeft toe dat de sector zich
terughoudend opstelt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid