Lichte groei abonnees Parool


Volgens hoofdredacteur Erik van Gruijthuisen is er sinds de verzelfstandiging van Het Parool begin dit jaar sprake van een groeiende aanwas van abonnees. In april lag de stijging nog op 1900 abonnees. De krant heeft een oplage van een kleine 90.000 exemplaren, inclusief abonnees en losse verkoop.
‘De groei van het abonneebestand is ten koste gegaan van de losse verkoop', verklaarde Van Gruijthuijsen.’Maar uiteindelijk levert een abonnee meer geld op, dus qua omzet is het goed nieuws voor het bedrijf.' Terwijl het abonneebestand uitdijt, laat de situatie op de advertentiemarkt nog altijd te wensen over. ‘We zien geen enkel herstel. Dat is echt heel bitter.'
Op een omzet van 34 miljoen euro leed uitgeverij Het Parool vorig jaar een verlies van 7 miljoen euro. Hiervan kwam 3 miljoen voor rekening van Weekmedia. Zelf stond de krant 4 miljoen in de min (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid