Overslaan en naar de inhoud gaan

Lichte groei abonnees Parool

Het abonneebestand van dagblad Het Parool is toegenomen met ruim 2400 ten opzichte van een jaar geleden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens hoofdredacteur Erik van Gruijthuisen is er sinds de verzelfstandiging van Het Parool begin dit jaar sprake van een groeiende aanwas van abonnees. In april lag de stijging nog op 1900 abonnees. De krant heeft een oplage van een kleine 90.000 exemplaren, inclusief abonnees en losse verkoop.

related partner content for mobile comes here

‘De groei van het abonneebestand is ten koste gegaan van de losse verkoop', verklaarde Van Gruijthuijsen.’Maar uiteindelijk levert een abonnee meer geld op, dus qua omzet is het goed nieuws voor het bedrijf.' Terwijl het abonneebestand uitdijt, laat de situatie op de advertentiemarkt nog altijd te wensen over. ‘We zien geen enkel herstel. Dat is echt heel bitter.'
Op een omzet van 34 miljoen euro leed uitgeverij Het Parool vorig jaar een verlies van 7 miljoen euro. Hiervan kwam 3 miljoen voor rekening van Weekmedia. Zelf stond de krant 4 miljoen in de min (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in