Overslaan en naar de inhoud gaan

EMI vervolgt Bertelsmann om Napster

Platenmaatschappij EMI heeft zich aangesloten bij een aanklacht van Vivendi Universal tegen het Duitse mediaconcern Bertelsmann over de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Beide partijen beschuldigen Bertelsmann ervan het illegale kopiëren in stand te hebben gehouden door geld te steken in Napster. In februari besloten tekstschrijvers en muziekproducenten Bertelsmann te vervolgen. Zij eisen een schadevergoeding van 17 miljard dollar. EMI en Universal Music claimen 150.000 dollar voor elke inbreuk op de auteursrechten door Napster.

related partner content for mobile comes here

Illegale internetkopieën knagen al enkele jaren aan de inkomsten van de grote muziekuitgevers. EMI toonde zich eind mei bij de presentatie van de jaarcijfers somber over de toekomst van de muziekindustrie. Bertelsmann investeerde in 2000 in Napster, dat toen al achtervolgd werd door juridische procedures van de grote muziekmaatschappijen voor piraterij op zijn website. Bertelsmann wilde Napster ombouwen tot een legale, betaalde muzieksite, maar zag daar uiteindelijk vanaf (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in