Overslaan en naar de inhoud gaan

LG begint met "User generated advertising"

ProSiebenSat1 mediagroep begint in samenwerking met het Koreaanse LG Electronics een campagne op basis van door kijkers ingezonden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

mediagroep begint in samenwerking met het Koreaanse een campagne op basis van door kijkers ingezonden videocommercials. Het idee is afkomstig van ProSieben's reclamebureau, en is ontstaan binnen de online community MyVideo. Het lijdend voorwerp is een 'chocolade-witte' telefoon, ontworpen door een gebruiker van MyVideo.

related partner content for mobile comes here

De bedoeling is dat de bezoekers van , waarin ProSieben afgelopen september een aandeel nam, gaan stemmen op het leukste, meest toepasselijke filmpje.

Volgens de initiatiefnemers is dit het begin van user generated advertising. "We hebben ook in het verleden altijd geprobeerd interactieve campagnes voor onze mogelijke gebruikers te creëren en uiteindelijk ook onze klanten. Samen met MyVideo maken we hier nu een vervolg op," aldus LG's marketingdirecteur Björn Bourdin.

MyVideo claimt de grootste online community van Duitsland te zijn, met een aanbod van 70.000 video's en zo'n 12.000 downloads per dag. Nu, dat is niet helemaal waar. Het Japanse Sony was de Duits/Koreaanse alliantie ruimschoots voor, blijkt uit dit . Maar toch?.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in