LG begint met "User generated advertising"


ProSiebenSat1 mediagroep begint in samenwerking met het Koreaanse LG Electronics een campagne op basis van door kijkers ingezonden videocommercials. Het idee is afkomstig van ProSieben's reclamebureau, SevenOne Interactive en is ontstaan binnen de online community MyVideo. Het lijdend voorwerp is een 'chocolade-witte' telefoon, ontworpen door een gebruiker van MyVideo.
De bedoeling is dat de bezoekers van MyVideo, waarin ProSieben afgelopen september een aandeel nam, gaan stemmen op het leukste, meest toepasselijke filmpje.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens de initiatiefnemers is dit het begin van user generated advertising. "We hebben ook in het verleden altijd geprobeerd interactieve campagnes voor onze mogelijke gebruikers te creëren en uiteindelijk ook onze klanten. Samen met MyVideo maken we hier nu een vervolg op," aldus LG's marketingdirecteur Björn Bourdin.
MyVideo claimt de grootste online community van Duitsland te zijn, met een aanbod van 70.000 video's en zo'n 12.000 downloads per dag. Nu, dat is niet helemaal waar. Het Japanse Sony was de Duits/Koreaanse alliantie ruimschoots voor, blijkt uit dit artikel. Maar toch?.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid