Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijker vreest toename tv-reclame rond sport

Bijna de helft van de tv-kijkers is bang voor een toename aan reclamezendtijd tijdens samenvattingen van eredivisievoetbal op de nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van HES-studenten Jorge Braun en Ronald van Rijn voerden in opdracht van het sport- en sponsoradviesbureau Van den Wall Bake. Hierin werd het kijkgedrag van de Studio Sport-kijker onderzocht.

related partner content for mobile comes here

Bijna de helft van de kijkers zegt Studio Sport trouw te blijven, omdat het programma ook andere sporten uitzendt. Van de ondervraagden zegt 38 procent de uitzendingen alleen te blijven volgen als Tien de voetbalwedstrijden niet tegelijkertijd op de buis brengt. Zo'n 17 procent zegt Studio Sport in augustus vaarwel.
Bijna de helft van de vrouwelijke Studio Sport-kijkers kijkt niet uit vrije wil naar het sportprogramma. De dames zitten iedere zondagavond verplicht voor de tv naast hun man.

Er werden 1200 Studio Sport-kijkers ondervraagd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in